برنامه ۱۰۰ روزه آموزش و پرورش تهیه شده

زرین نامه: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه ۱۰۰ روزه آموزش و پرورش تهیه شده که قرار است اقدامات انجام شده در طول این مدت و تنگناهای فرارو توسط رئیس جمهور اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ سید محمد بطحایی در رابطه با تهیه برنامه ۱۰۰ روزه در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه ۱۰۰ روزه در حوزه آموزش و پرورش تهیه شده است و در این برنامه محورهای عمده در این حوزه مطرح شده است.

وی افزود: قرار است تا وزیر آموزش و پرورش برنامه‌های ۱۰۰ روزه در حوزه آموزش و پرورش را به اطلاع رئیس جمهور برساند تا رئیس جمهور اقداماتی را که در طول ۱۰۰ روز در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش اجرا شده است و تنگناهای فرارو را اعلام کند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل دفتر وزارتی ادامه داد: پس از اعلام این برنامه‌ها توسط رئیس جمهور هر کدام از وزرا به صورت جزئی تر و محوری‌تر برنامه‌ها را اعلام می‌کنند.

همچنین علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: برنامه ریزی برای سال تحصیلی ۹۳-۹۴، برنامه ریزی برای بودجه سال آینده وزارتخانه و تشکیل کمیته‌هایی برای عملیاتی کردن پیشنهادات رئیس جمهور از جمله اقدامات ۱۰۰ روزه در حوزه آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دوران رقابت انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش باید مبارزه با شکاف طبقاتی باشد. دولت باید از طریق آموزش و پرورش رایگان شرایطی برای طبقات ضعیف‌تر فراهم کند که بتوانند ضعف‌های خود در سرمایه اقتصادی یا اجتماعی را از طریق رشد در نظام آموزشی و کسب منزلت‌های بهتر جبران کنند. حالا همین آموزش و پرورش خودش طبقاتی و عامل شکاف طبقاتی شده است. این نظام منافع گسترده‌ای هم برای افراد و گروه‌های خاص دارد. اگر آموزش و پرورش این همه طبقاتی و ناکارآمد نبود، صنعت بزرگ کلاس کنکور شکل نمی‌گرفت تا خودش ادامه و عامل شکاف طبقاتی از طریق آموزش باشد.

ببینید ما چه کرده‌ایم؟ مدارس دولتی، نیمه‌دولتی، غیر انتفاعی، نمونه مردمی، مشارکتی، شاهد، و اخیرا هیئت امنایی پدید آورده‌ایم و خانواده‌ها را دچار تشتت و نگرانی کرده‌ایم. تفاوت همه این مدارس در دو چیز است مقدار پولی که از خانواده ها می‌گیرند و ضوابطی که برای نام‌نویسی دارند گاهی حتی آزمون‌های ورودی چند ده هزار نفری برگزار می‌شود انگار که کنکور دانشگاه‌هاست. گاهی برای ثبت نام در مدارس با عناوین مختلف آزمون ورودی متمرکز برگزار می‌شود. این اتفاق‌های حیرت انگیز است و به صورت آرام و خزنده در این سال‌ها ادامه یافته است./تسنیم

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه