علی آبادکتول دارای رتبه دوم ابتلا به سل در گلستان/یک رتبه نزول

زرین نامه: پزشک هماهنگ کننده ی بیماری سل در شهرستان علی آباد کتول گفت: شهرستان علی آبادکتول بعد از شهرستان رامیان در رتبه ی دوم ابتلا به سل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ دکتر حسین دنکوب در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان علی آباد کتول با اشاره به رتبه ی نخست شهرستان در ابتلا به سل طی سال های گذشته بیان کرد: با اقدامات جدی و پیشگیرانه، شهرستان علی آبادکتول با تعداد بیش از 50 نفر مسلول در رتبه دوم و شهرستان آق قلا نیز در رتبه ی سوم استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به رتبه ی نخست آمار ابتلا به سل استان گلستان در کشور اظهار کرد: آموزش و رعایت مسائل بهداشتی دو راه حل مناسب در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

معاون مرکز بهداشت و درمان علی آبادکتول با بیان اینکه تا کنون یک سوم جمعیت جهان با میکروب سل آلوده شده اند، خاطر نشان کرد: سالانه 10 میلیون مورد جدید سل بروز و به موارد قبلی، در هر ثانیه یک نفر به سل الوده می شود.

دنکوب افزود: در هر 4 ثانیه یک نفر به میکروب سل مبتلا و در هر 10 ثانیه یک نفر در اثر ابتلا به بیماری سل جان می دهد.

پزشک هماهنگ کننده ی سل در شهرستان علی آباد کتول تصریح کرد: متاسفانه 95 درصد موارد ابتلا به بیماری و 98 درصد موارد مرگ ناشی از بیماری سل در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.

دنکوب افزود: 75درصد مبتلایان به سل جزو گروه های سنی فعال از لحاظ اقتصادی (بین 50_15 سالگی) می باشند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه