نظام رتبه‌بندي عامل تحول و پويايي معلمان است

زرین نامه: رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت اجرای نظام رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان موجب ایجاد تحولاتی خوب و پویای در نیروهای آموزش و پرورش و ارتقاء آنها در سطح ملی می شود.

عطاالله سلطانی صبور در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: رتبه بندی نیروهای آموزش و پرورش در دولت قبل آماده شد که دولت فعلی باید آن را نهایی و از طریق لایحه به مجلس ارائه کند.

وی با اظهار امیدواری از نهایی شدن اجرای این طرح در سال آینده تصریح کرد: تحقق قانونی اجرای رتبه بندی معلمان از بُعد حقوقی بر عهده مجلس است.

سلطانی با بیان اینکه مطالبات و معوقات معلمان را در مجلس پیگیری می کند، افزود: سرانه یک مرحله واریز شد که جلسات آینده نیز به آن اختصاص داده می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص مدارس تخریبی و مشکلات آن در کشور نیز اظهار کرد: 65 درصد از میزان بودجه ی اختصاص یافته به نام تخریب و نوسازی اخذ شد که با تزریق 35 درصد باقی مانده، دست آموزش و پرورش در این خصوص باز خواهد شد.

این نماینده مجلس در خصوص اهداف سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به گلستان گفت: هدف از این سفر بازدید از وضعیت آموزش و پرورش و آموزش عالی و همچنین بررسی و اصلاح قانون مدارس غیر انتفاعی، امکانات موجود در این حوزه ها است.

سلطانی افزود: هدف ما بازدید از مدارس شهرستان علی آباد کتول آشنایی با مسائل و مشکلات دانش آموزان و مدارس شهرستان علی آباد کتول از نزدیک است.

وی درباره تغذیه رایگان در مدارس گفت: در جلسه فردا در این رابطه و دیگر مباحث و مشکلات موجود در مدارس بررسی های لازم انجام می شود.

سلطانی تصریح کرد: بعد از بازدید میدانی از مدارس استان و بررسی مشکلات، کمبودها و وضعیت حوزه های مختلف آموزش و پرورش فردا در جلسه ی مرکز استان پیش نویس آن تهیه و مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نهایی، نتیجه ی جلسه ی فردا و مسائل ارزیابی شده پس از سفر تقدیم مجلس می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه