کمبود منابع مشکل اصلی کتابخانه های مدارس روستایی است

زرین نامه: مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آبادکتول گفت: تعداد کتاب در بسیاری از کتابخانه های مدارس شهری قابل قبول است اما کتابخانه های روستایی شهرستان نیازمند تامین منابع است.

محمدی پیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: کتاب باید به عنوان ابزار رشد و پیشرفت و خوراک فرهنگی دانش آموزان به راحتی در دسترس آن ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها در مدارس ابتدایی برای دسترسی آسان به کتاب کلاسی است، اظهار کرد: در متوسطه اول و دوم کتابخانه ها به صورت متمرکز آموزشگاهی و با مدیریت شورای دانش آموزی مدارس می باشد.

پیری افزود: همه ی فعالیت های کتابخانه ای از قبیل مدیریت کتابخانه ی آموزشگاه، تهیه و اهدای کتاب به کتابخانه های کلاسی مدارس برعهده ی کمیته ادبی شورای دانش آموزی مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه بیشتر کتابخانه های مدارس شهری از لحاظ تعداد کتاب در کتابخانه ها قابل قبول هستند، تصریح کرد: البته هنوز تعدادی مدارس متوسطه اول و دوم از نظر کتاب غنی نیستند که باید با برنامه ریزی کتاب به تعداد مناسب در اختیار آن ها قرار دهیم.

پیری با اشاره به کمبود کتاب در کتابخانه های مدارس روستایی گفت: باید با جذب کمک های مردمی، منابع دستگاه ها و منابع موجود در کتابخانه های مدارس روستایی را جهت بهره گیری مطلوب دانش آموزان افزایش کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه