طرح کتاب من مروج فرهنگ مطالعه است

زرین نامه: رییس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان علی آبادکتول گفت: سامانه کتاب من طرحی ملی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور است.

طاهره خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به اجرای این طرح در کتابخانه های عمومی کل کشور بیان کرد: در اين طرح اعضاء كتابخانه ها مي توانند مشخصات دقيق خود و كتاب هاي مورد نياز خود را که در كتابخانه ی محل عضويت وجود ندارد در فرم هاي مخصوصي سفارش كتاب را ثبت کرده و تحويل كتابخانه دهند.

وی افزود: سفارشات از طريق سامانه مخصوص "طرح كتاب من " توسط كتابخانه مبداء وارد سامانه و كتاب هاي درخواستي پس از بررسي توسط نهاد خريداري و در اسرع وقت به آدرس کتابخانه ارسال می شود.

خیرآبادی در خصوص اهداف اجرای "طرح کتاب من" تشریح کرد: حرکت در راستای عدالت فرهنگی، جذب اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان به کتابخانه های عمومی و تامین منابع اطلاعاتی آن ها، مشارکت اعضای کتابخانه ها، جذب همه ی افراد و اقشار جامعه به کتابخانه ها و تامین نیاز مطالعاتی آن ها و ترویج فرهنگ مطالعه از اهداف این طرح بزرگ است.

رییس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان علی آبادکتول از کاهش هزینه ها، دسترسی آنلاین کتابداران به بانک اطلاعاتی کتب، افزایش سرعت و دقت درفرآیند سفارش به عنوان مزایای برجسته این طرح نام برد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه