تخصیص بیش از یک میلیارتومان به مدارس استان گلستان

زرین نامه: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از تخصیص بیش از یک میلیارد تومان بودجه به مدارس این استان توسط کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در راستای ارتقاء ساختار آموزشی خبر داد.

عیسی پایین محلی امروز در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در بازدید از وضعیت مراکز آموزشی استان گلستان بیش از یک میلیارد تومان جهت بهبود فضای آموزشی به مدارس استان تخصیص دادند.

وی اظهار کرد: تعدادی لپ تاپ و مبالغی نظیر 40- 50 تومان نیز به برخی مدارس که در اجرای فرآیند آموزشی موفق، اما از لحاظ ساختار یا امکانات آموزشی ضعیف بودند، اهداء شد.

پایین محلی تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور دو روزه در استان گلستان از تمام مراکز آموزشی و تربیتی از قبیل مدارس آموزش و پرورش، موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها بازدید و تمام مسائل را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

وی با اعلام رضایت نسبی اعضای کمیسیون تحقیقات از ساختار آموزشی و پرورشی استان خاطر نشان کرد: مشکلاتی نظیر سرانه ها، ساختار ها و برخی کتب جدید التحریر که به اذعان برخی معلمین حجم آن ها سنگین بود نیز از طریق ارتباط نزدیک با معلمین و دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به مشکلاتی مربوط به جذب اعتبارات، ساختارها و امکانات فضای آموزشی، تجهیزات و ملزومات افزود: در جمع بندی اعضای کمیسیون با اداره کل آموزش و پرورش مقررشد با توجه ویژه در سرانه آموزشی دانش آموزان بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را در این استان حل کنند.

پایین محلی در خصوص بازنگری قانون و آیین نامه اجرایی مدارس غیر دولتی نیز خاطر نشان کرد: احتمالا شرایط احراز صلاحیت برای تاسیس مدارس غیر دولتی بازنگری و شرایط احراز 30 سال سن تغییر خواهد کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه