عاطفی‌نژاد: فاز سوم آبرسانی به گرگان در «فاضل‌آباد» در حال اجراست

زرین نامه: سرناظر «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏‌آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» گفت: فاز سوم این پروژه اکنون در شهر «فاضل‏آباد» از توابع شهرستان «علی‏‌آبادکتول» در حال اجراست و دارای دو مخزن 5 هزار و 2 هزار مترمکعبی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ غلامرضا عاطفی‌نژاد با بیان اینکه آب‏‌های پمپاژ شده به «گرمابدشت» به زون‏‌های بالایی شهر گرگان از جمله زون «شهید کلانتری» منتقل می‏‌شوند، اظهار داشت: 12 حلقه چاه فوق که در فاز دوم حفاری شدند در حال بهره‏‌برداری هستند.

وی افزود: در این فاز هشت حلقه چاه آب حفاری شد که براساس اولویت‏‌بندی به بهره‏‌برداری می‏‌رسند و شش حلقه چاه دیگر در آینده حفاری می‌شوند.

این پروژه در قالب سه طرح اضطراری، میان مدت و بلند مدت به اجرا درمی‏ آید

سرناظر «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» خاطرنشان کرد: این پروژه در قالب سه طرح اضطراری، میان‌مدت و بلندمدت به اجرا درمی‏‌آید.

عاطفی‏‌نژاد با بیان اینکه طرح اضطراری شامل سه فاز است، ادامه داد: فاز اول حفر هشت حلقه چاه آب در روستای «سیاه‏تلو» گرگان بود که با بهره‏‌برداری از آن آب به مخزن «خرگوش تپه» گرگان منتقل می‏ شود.

به گفته وی، در فاز دوم 12 حلقه چاه آب در روستاهای «مرزنکلاته» و «قرق» گرگان و «والش آباد» حفر شد که آب این چاه‏ها در مخازن روستای «والش‏‌آباد» گرگان جمع و از آنجا به مخزن «گرمابدشت» این شهرستان پمپ می‏ شوند.

در اولویت اول دو حلقه چاه آب در پاییز سالجاری به بهره‏‌برداری می‌رسد

سرناظر «طرح آبرسانی به شهر گرگان» از شرکت مشاور «خزر آب» تصریح کرد: در اولویت اول قرار است دو حلقه چاه آب در پاییز امسال به بهره‏‌برداری برسد و آب آنها وارد مخزن 5 هزار مترمکعبی شود.

عاطفی‏ نژاد اضافه کرد: در اولویت دوم سه حلقه چاه آب دیگر که در شرق «فاضل‏‌آباد» حفاری شده به بهره‌برداری می‌رسد که این امر در صورت تخصیص اعتبارات مناسب تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در اولویت سوم یک مخزن 2 هزار مترمکعبی و یک ایستگاه پمپاژ در «فاضل‏‌آباد» شهرستان «علی‏‌آبادکتول» احداث خواهد شد که آب 9 حلقه چاه آب حفر شده را ذخیره و به سمت گرگان انتقال می دهند.

در حال حاضر سه حلقه چاه آب از مجموع 9 حلقه فوق حفاری شدند

سرناظر «طرح آبرسانی به شهر گرگان» از شرکت مشاور «خزر آب» گفت: در حال حاضر سه حلقه چاه آب از مجموع 9 حلقه فوق حفاری و شش حلقه دیگر جانمایی شده‏اند که در نهایت آب مخزن 2 هزار مترمکعبی به مخزن 5 هزار مترمکعبی «فاضل‏آباد» پمپاژ و از آنجا به مخزن 2 هزار مترمکعبی روستای «والش‏ آباد» گرگان منتقل می‏ شود.

عاطفی‏‌نژاد با بیان اینکه اجرای بیش از 19 کیلومتر از 20 کیلومتر خط انتقال آب از «فاضل‏‌آباد» به «والش‏ آباد» انجام شده و در حال تست می باشد، گفت: ساخت مخزن 5 هزار مترمکعبی «فاضل‏ آباد» تکمیل شده و آماده آبگیری است.

بخش عمده این پروژه متکی به سیستم‏‌های انتقال و برق است

ناظر مکانیکی و برقی «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏‌آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» نیز گفت: بخش عمده این پروژه متکی به سیستم‏‌های انتقال آب و برق است که در حال حاضر خطوط انتقال آن 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدی ارشاد افزود: میزان پیشرفت فیزیکی خطوط جمع‏‌آوری آب‏‌های سطحی در بخش مکانیکی و برقی به دلیل مشکلات مالی 18 درصد است.

ابنیه ساختمان چاه‏ها در فاز اول به پایان رسید

سرپرست خط انتقال و خطوط جمع‏ آوری «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏‌آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» ادامه داد: برای برق‏ رسانی و تجهیز چاه‏ ها در فاز اول، تجهیزات لازم در حال خریداری بوده و پیمانکار عملیات برقی نیز انتخاب شده و در حال آغاز عملیات اجرایی می باشد.

ارشاد تصریح کرد: عملیات اجرایی فازهای دوم و سوم نیز منوط به حفر شش حلقه چاه آب و تهیه لوله‏ ها و منصوبات مربوط به آنهاست.

به گفته وی، ابنیه ساختمان چاه‏ها در فاز اول به پایان رسیده است.

کل این پروژه از چهار قسمت تشکیل شده و یک مشاور و یک پیمانکار دارد

کارشناس دفتر فنی خط جمع‏‌آوری پیمانکار گفت: کل این پروژه از قسمت‌های متنوعی تشکیل شده که یک پیمانکار تحت نظارت مشاور در حال فعالیت می‌باشد.

امید جرجانی اضافه کرد: مخزن 5 هزار، اتاقک چاه‏ ها و خطوط جمع‏‌آوری، خط انتقال اصلی «فاضل‏‌آباد» به «والش‏ آباد» و مخزن 2 هزار و ایستگاه پمپاژ مربوط به آن قسمت‏‌های مختلف پروژه فوق هستند.

وی با بیان اینکه پنج حلقه چاه آب به مخزن 5 هزار مترمکعبی وصل می‏ شوند، خاطرنشان کرد: چاه‏‌های شماره سه، 10، 11، 12 و 13 به این مخزن متصل خواهند شد.

عملیات حفاری در رودخانه «محمدآباد فاضل‏‌آباد» به پایان رسید

کارشناس دفتر فنی خط جمع‏‌آوری پیمانکار ادامه داد: «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏آباد» در مجموع دارای 14 حلقه چاه آب است که 9 حلقه چاه آب دیگر به مخزن 2 هزار مترمکعبی وصل می‏‌شوند.

جرجانی اظهار داشت: از مخزن 5 هزار مترمکعبی «فاضل‏‌آباد» نیز آب‏ها به دو مخزن 2 هزار مترمکعبی «والش‏‌آباد» گرگان و از آنجا به سمت گرگان پمپاژ خواهند شد./فارس

=============

گزارش از: ابوذر پورادیب

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه