ولایت یک چینش اجتماعی و عامل پیوند دهنده افراد جامعه است

درس زنده بودن مهمترین دستاورد از فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در حادثه کربلاست.

به گزارش زرین نامه، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در حسینیه غدیر گلستان برگزار شد گفت : درس زنده بودن مهمترین دستاورد از فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در حادثه کربلاست.

ایشان در ادامه سخنرانی خود با اشاره به اهمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت : اتصال قوی انسانها با ملات قوی "ولایت" یک جامعه پویا میسازد .ولایت به عنوان ملات عامل پیوند دهنده جامعه و رکن اساسی زنده بودن جامعه را نشان می دهد . جامعه به تجهیزات ، علم و دانش ، بنیه اقتصادی زنده نیست بلکه به ولایت زنده است . ولایت صرفا به معنای دوستی ، محبت ، سرپرستی کردن نیست بلکه یک چینش اجتماعی است و عامل پیوند دهنده افراد جامعه در کنار هم برای یک هدف مشترک است .

وی در ادامه مسئله امر به معروف و نهی از منکر را نشانه حیات و زنده ماندن یک جامعه دانست و افزود : تنها چیزی که می تواند ملات ولایت در جامعه را فرسوده و پوسیده کند مساله گناه و ترویج فساد و فحشا در بین مردم است . جامعه ای که امر به معروف در آن باشد جامعه ای زنده است . آمریکا از جامعه زنده می ترسد وگرنه جامعه ای که مرد نمی تواند از خودش دفاع کند چون در جامعه مرده ، بی ارزش ترین افراد به حکومت خواهند رسید .
ایشان در پایان فرمودند : مسائل فرهنگی با زور حل نمی شود . در مورد فرهنگ سازی نباید از زور بکار گیری کنیم ولی معتقدم در برخورد با ناهنجاری باید برخورد کنیم . مثلا دزدی و بی حجابی دو ناهنجاری هستند که باید با آنها برخورد صورت گیرد .
در بحث اشاعه امر به معروف و نهی از منکر لازم نیست این همه همایش و سخنرانی و سمینار برگزار کنیم ، کافی است نگاهی به قیام امام حسین (ع) بیندازیم تا متوجه ابعاد قضیه بشویم .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه