گزارش عملکرد 18 ماهه نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس/بخش دوم

زرین نامه: بخش دوم گزارش عملکرد نوروزی در حوزه های بهداشت و درمان، گردشگری، شهرک صنعتی، نیروگاه برق، تبدیل دو روستا به شهر، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و دانشگاه ها را در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ نوروزی در خصوص فعالیت ها و خدمات رسانی های خود به شهرداری علی آبادکتول بیان کرد: با توجه به ضرورت تعريض خيابان اصلي شهر علی آبادکتول، طي نامه شماره 20607 مورخ 15 آذر 91 تقاضاي تامين اعتبار نموده که اینجانب، نامه شماره 3796 مورخ 18 آذر91 از رياست جمهوري تقاضاي تامين اين اعتبار را کرده ام.

وی افزود: همچنین از طریق پیگیری جدی اینجانب، با استحلال وام يک ميليارد توماني شهرداري علي آباد کتول موافقت شد، همچنین با تلاش نماينده دفتر امور شوراها و شهرداري‌ها مجوز پرداخت 700 ميليون ريال به شهرداري فاضل‌آباد موافقت کرد.

نوروزی در بخش نفت و گاز استان نیز تصریح کرد: تقاضاي تاسيس پالايشگاه نفت در استان گلستان طي نامه شماره 575 مورخ 19تیزماه 91، تقاضاي تاسيس اداره گاز در شهر مزرعه و سنگدوين، تقاضاي انتقال انشعاب گاز از قره بلاغ تا 7 ماه و موافقت مدير عامل شرکت گاز با آن، تقاضاي انتقال انشعاب گاز به دهانه محمد آباد، زرين گل و روستاهاي افراتخته، چينو و خاک پيرزن از فعالیت های اینجانب در بخش نفت و گاز استان و شهرستان بوده است.

نماینده علی آبادکتول در خصوص پیگیری مسائل نیروگاه برق شهرستان گفت: از وزیر نیرو خواسته ام:

1-مطالبات نيروگاه در اولويت پرداخت قرار گيرد.

2- با توجه به رقم بالاي بيکاري جوانان در شهرستان، اولويت جذب پرسنل از فارغ التحصيلان دانشگاهي شهرستان علي آباد کتول در نظر مسئولين قرار گيرد.

3- عوارض مالياتي و شهرداري براي رونق شهرستان علي آباد کتول در شهرستان واريز شود.

نوروزی با بیان موارد فوق افزود: وزير نيرو نیز علاوه بر این موارد درخصوص طراح متوسط و احداث انشعاب برق شهر علي آباد کتول، بخش مرکزي، بخش کمالان، شهر مزرعه کتول و سنگدوين نیز موافقت کرد.

تبدیل مزرعه و سنگدوين به شهر

بر اساس تقاضاي اینجانب در 25آذر91 از ریيس جمهور، روستای مزرعه کتول و سنگدوين به شهر تبديل و در حقيقت يک گام در توسعه شهرستان برداشته شد و اين موفقيت در حالي است که ديگر متقاضيان این مسئله در گذشته و حال به اين موفقيت نتوانستند نایل شوند.

احداث جاده علي آباد کتول به شاهرود

نوروزی راه را زير بناهاي توسعه کشور دانست و اظهار کرد: يکي از خواسته هاي مردم شريف علي آباد کتول احداث جاده علي آباد به شاهرود از مسير زرين گل است که از دوران شادوران شهيد دکتر صادقي پيگيري شد و در دولت نهم و دهم نیز هيات دولت مصوب کرد که اين جاده احداث شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون اين مسئله تحقق پيدا نکرده و اینجانب نیز با تماس حضوري و نامه‌نگاري‌هاي متعدد درباره اين مسئله با مسئولان استاني و کشوري بعد از روي کار آمدن دولت تدبير و اميد اين مسئله را پيگيري نموده و ضمن اطلاع رسانی به ريیس جمهوري، طی نامه‌اي به اعضاء و تعدادي از نمايندگان در 21 مرداد 92 ، از دکتر روحانی، خواستار احداث 8 کيلومتر جاده باقي مانده شدم.

نوروزی افزود: مجدداً در تاريخ 9 مهر 92 نامه‌اي با اعضاء جمعي از نمايندگان جهت پي گيري تقديم رياست جمهوري گرديد و طي صورت جلسه مورخه 11آبان92، با دکتر نورزاد معاون وزير و مدير عامل شرکت ساخت و توسعه زيربنايي حمل و نقل کشور قرار شد که پس از تامين اعتبار عمليات اجرايي آن آغاز شود.

نوروزی عملکرد خود در خصوص راه و شهرسازی به شرح ذیل عنوان کرد:

*پيگيري آسفالت قره بلاغ- فاضل آباد، ميان رستاق، حسن طبيب قره داغلي، امام زاده گنو- روستا گنو، فاضل آباد، باقرآباد، برفتان تا امام زاده برفتان است (نامه شماره 5/38)

*احداث ميدان در ورودي و خروجي کمربندي علي آباد کتول- فاضل آباد کمربندي طي نامه شماره 6946 مورخ 19 اردیبهشت 92 و اعلام موافقت با آن طی نامه شماره 30

*روشنايي شهر فاضل آباد که وزارت راه و شهرسازي با اختصاص 500 ميليون تومان طی نامه شماره 36 براي ايجاد روشنايي شهر فاضل آباد موافقت کرد.

*احداث پل که وزارت راه و شهرسازي با نصب دو پل مقابل بيمارستان بقيه اله الاعظم و مدرسه شهيد باهنر فاضل آباد موافقت کرد.

وام مسکن که با پيگيري اینجانب، مبلغ وام برای مسکن مهر 330 واحدي و شرکت تعاوني مسکن دانشگاه از 20 ميليون تومان در سال به 25 ميليون تومان افزايش يافت.

سد زرين گل که پيمانکاران اين دستاورد به علت طلب کاري از دولت با کُندي کار مواجه شده بودند با پيگيري اینجانب با 5 ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت به پيمانکاران موافقت شد.

اقدامات نماینده علی آبادکتول در حوزه ی آب و فاضلاب شهرستان

جذب 30 ميليون تومان براي تامين آب شرب روستاي محمد آبادکتول.

تامين کسري آب فاضل آباد کسب مجوز براي تامين آب فاضل آباد از طريق حفر چاه پيگيري احداث سد محمد آباد.

 اقدامات در بخش گردشگري:

نوروزی جنگل کبودوال با زيبايي‌هاي منحصر به فرد را يکي از اين توانمندي‌ها شهرستان دانست و اظهار کرد: از طریق پیگیری ها موفق به اختصاص 3000 ميليارد ريال به پروژه گردشگری کبودوال شدیم.

شهرک صنعتي:

نوروزی با بیان اینکه اگر شهرک صنعتي علي آباد کتول فعال شود، اشتغال زايي مناسبي در حد پتانسیل آن پديد مي‌آيد، اعلام کرد: با ارسال ليست 25 کارخانه شرکت شهرک صنعتي علي آباد جهت اخذ سرمايه در گردش به مبلغ 25 ميليارد تومان موافقت و آن را اخذ کردیم.

نيازمندي‌هاي درماني

نماینده علی آبادکتول يکي از مسائل در اولويت زندگي را بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: متاسفانه شهرستان علي آباد کتول هنوز از امکانات بهداشتي و درماني استاندارد برخوردار نيست.

وی اظهار کرد: در اين مدت تلاش کرده ام که با درخواست و پيگيري بتوانیم بخشي از نيازهاي را برآورده سازیم.

نوروزی ادامه داد: در تاريخ 20 فروردین 92 نامه به شماره 6482 و نامه شماره 9674 مورخ 8 مهر 92 از مدير عامل تامين اجتماعي درخواست تاسيس بيمارستان کرده ایم که فعلاً با تاسیس درمانگاه تخصصي شبانه روزي در موافقت شد، همچنین تاسیس شعبه تامين اجتماعي در شهر فاضل آباد نیز تقاضا و پيگيري شده است.

از ديگر فعاليت‌هاي نماينده علی آبادکتول در اين حوزه بهداشت و درمان به شرح ذیل است:

1- پيگيري تامين اعتبار جهت ساخت و تجهيز شهر علي آباد

2- پيگيري تامين اعتبار جهت احداث درمانگاه جديد شهر فاضل آباد

3- پيگيري تامين اعتبار جهت ساخت مرکز بهداشتي درماني در روستاي کوچک نظرخان

4- پيگيري مرکز تخصصي تروما بيمارستان قائم شهرستان علي آباد کتول

5- تامين اعتبار جهت تکميل و بهره‌برداري درمانگاه شهري شماره يک شهرستان علي آباد کتول

6-تامين اعتبار جهت تعميرات و تجهيزات خانه‌هاي بهداشت و مرکز بهداشتي شهرستان علي آباد کتول

7- تامين اعتبار جهت افزايش تخت دياليز به 11 تخت که 3 تا بيشتر نبود به شهرستان علي آباد کتول مي‌باشد.

8- پيگيري پوشش کامل تلفن همراه روستاي حاجيکلاته و زرين گل و تلفن ثابت الازمن و عرفان آباد يکي ديگر از فعاليت نماينده است.

9- پيگيري رفع مشکل پوشش شبکه‌هاي صداو سيما در دهنه زرين گل( آنتن آن بزودي در دهنه نصب مي‌شود با اختصاص 50 ميليون تومان از صدا و سيماي استان گلستان)

پيگيري تحقق دانشگاه صنعتي علي آباد کتول

نوروزی گفت: در انديشه تابناک امام راحل و مقام معظم رهبري دانشگاه‌ها از جايگاه ويژه‌اي برخوردار هستند، چنانکه اهميت دانشگاه در انديشه مقام معظم رهبري به اندازه اهميت کشور است، بنابراين رشد کمي و کيفي دانشگاه‌ ها از ضروريات کشور و منطقه‌ است.

وی اظهار کرد: من معتقدم که بنيان‌هاي توسعه و رشد استان از دانشگاه‌ها آغاز مي‌ شود، لذا وجود دانشگاه‌هاي صنعتي در منطقه را پيگير شد و طي نامه شماره 6301 مورخ 15 اسفند 91 از وزير علوم و تحقيقات خواسته شد که بر اساس توافق‌ها، در تاسيس آن تلاش جدي انجام دهد.

نماینده علی آباد کتول در مجلس افزود: تلاش براي جذب اعتبار و تکميل ساختمان دانشگاه پيام نور در فاضل آباد از ديگر اقدامات صورت گرفته است که خوشبختانه اعتبار تخصيص و فعاليت ساختمان سازي ادامه دارد.

نوروزی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامي علي آباد کتول از يادگارهاي شهيد دکتر صادقي است، خاطر نشان کرد: این دانشگاه زمينه‌هاي آماده و خوبي براي جهش و ارتقاء علمي دارد که با ارائه ی رشته هاي کارشناسي ارشد و دکترا نقش خود را در توسعه ايفا می کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه