قاتل خاموش در علی آبادکتول 2 قربانی گرفت

زرین نامه: استفاده از دستگاه تک شعله برای گرمایش یک منزل در حوالی خیابان سی متری شمالی علی آبادکتول یک مادر و دختر را به کام مرگ کشانده و پدر را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ بر اثر گاز‌گرفتگی شامگاه سه شنبه( 27 آذر ماه) دو تن از هم وطنانمان در محله ی سی متری شمالی شهرستان علی آبادکتول در یک واحد مسکونی بر اثر گاز‌گرفتگی جان باختند.

از شواهد و قرائن این حادثه بر می آید این خانواده که قربانی قاتل نامرئی شدند بر اثر نشت مونوکسید کربن از دستگاه تک شعله که از آن برای گرمایش منزل استفاده شده بود، جان باخته‌اند.

قاتل نامرئی که این روزها و در واپسین ایام پاییز به دنبال شکار می‌گردد، این بار در یک محله از علی آباد کتول یک مادر و دختر به کام گرفته و پدر را راهی بیمارستان کرد.

یکی از شاهدان عینی این حادثه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روز گذشته در پی تماس تلفنی یکی از بستگان این خانواده و عدم موفقیت در برقراری ارتباط، نگران شده و عصر امروز به منزل آن ها مراجعه می کند.

وی ادامه داد: این شخص بالافاصله پس از مواجهه با این حادثه با مرکز آتش نشانی و مرکز فوریت های پزشکی تماس گرفته و از آن ها درخواست کمک می کند.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان علی آبادکتول در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: استفاده از دستگاه تک شعله برای گرمایش منزل و ننشت گاز مونوکسید کربن در منزل به مدت طولانی (بیش از یک شبانه روز) موجب انتشار شدید گاز و خفگی دوتن از اعضای خانواده و آسیب تنفسی پدر خانواده شده است.

ابوالفضل وفایی با اشاره به انتشار گاز به میزان زیاد و آسیب تنفسی خفیف به مامورین اورژانس در حین نجات آسیب دیدگان اظهار کرد: پدر خانواده بالافاصله توسط مامورین اورژانس 115 جهت رسیدگی و درمان راهی بیمارستان شد که در حال حاضر از سطح هوشیاری پایینی برخوردار است.

وی اظهارکرد: ما بارها توصیه کرده‌ایم تا خانواده‌ها در استفاده از وسایل استاندارد گرمایشی دقت کنند، اما با این وجود قصور و کوتاهی به حوادث تلخ این چنین منجر شده که 2 نفر از یک خانواده دار فانی را وداع گفتند.

وفایی ضمن توصیه شهروندان به استفاده بهینه از وسایل گرمازا تصریح کرد: شهروندان به توصیه‌های ایمنی در مورد سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید از دودکش توجه کنند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان علی آباد کتول خاطرنشان کرد: گاز مونوکسید کربن گاز بدون رنگ و بو بوده و عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است، اما اصولاً در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به ویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه