تریبون آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شد

زرین نامه: تریبون آزاد دانشجویی با محوریت « محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد » در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ تریبون آزاد دانشجویی با عنوان"محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد" بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «گفتمان آزاد و توسعه آزاد اندیشی در دانشگاه ها » برگزار شد.

محوریت این تریبون از 25 توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان در ماه میارک رمضان سال 91 انتخاب شد و از نگاه این واحد دانشگاهی در قالب مطالبه از مسئولین دانشگاه، مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از دانشجویان نظرات خود را در خصوص پوشش آقایان و همچنین فرهنگ استفاده صحیح از چادر و پوشش برتر در دانشگاه بیان کردند.

یکی از دانشجویان در این برنامه مقوله حجاب را مطرح کرد و گفت: برای دستیابی به دانشگاهی پاکیزه و معنوی توجه به امر حجاب، امری ضروری است.

این دانشجو با اشاره به اجباری بودن چادر در این دانشگاه خاطرنشان کرد: ابتدا باید فرهنگ حجاب را نهادینه کرد، حجاب که تنها چادر نیست، اینکه با اجباری شدن چادر، برخی دانشجویان به صورت نمایشی آن را به دور خود می پیچند اهانت به ساحت چادر است.

666.jpg - 52.13 کیلو بایت
دانشجوی دیگری نیز در این جلسه بیان داشت: حجاب برگرفته از فرهنگ اسلامی، کامل ترین و جامع ترین فرهنگ موجود در این زمینه است، فرهنگ حجاب فرهنگی خانوادگی نیست، بلکه معیار اسلام است نه خانواده.

وی افزود: جایگاه و ارزش حجاب وابسته به رعایت حدود و موازین اسلامی است.

یکی از دانشجویان نیز یادآور شد: حجاب را نباید یکی از موازین اخلاقی مختص خانم ها دانست، مردان نیز موظفند به سلسله رفتارهای مناسب اخلاقی پایبند باشند برای مثال لباس های مناسب دانشگاه بپوشند.

این دانشجو تأکید کرد: گردنبند و سیگار نیز از مورادی است که اگر آقایان رعایت نکنند شأن اخلاقی دانشگاه را تهدید می کند.

دانشجویی در پاسخ به وی گفت: مردان با کشیدن سیگار به خود آسیب وارد می کنند ولی رعایت نکردن حجاب در خانم ها منجر به فساد در جامعه می شود.

این بحث مورد نقد بسیاری قرار گرفت و دانشجویان متعددی سیگار را نیز یک معضل اجتماعی خواندند.

دانشجویان دیگری نیز در این تریبون با نقد برخی مسائل به مطالبات دانشجویی از مسئولان دانشگاه پرداختند که از اهم موارد مطرح شده می توان به رعایت حجاب در خانم ها، نبود معادل اخلاقی حجاب برای آقایان، کمبود فضا برای دفاتر بسیج دانشجویی و بسته بودن دست دانشجویان در انجام فعالیت های فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش زرین نامه؛ این برنامه به همت بسیج دانشجویی دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول و با حضور دکتر علیرضا لادن مقدم رییس واحد، هیات رییسه و جمعی از اساتید و کارکنان برگزار شد.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه