پژوهش زمینه ساز حل مشکلات و نواقص جامعه است

زرین نامه: معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان علی آباد کتول گفت: جامعه امروز ما را تهاجم فرهنگی تهدید می‌کند و باید پژوهش ها در حوزه فرهنگی و دینی تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ساوری کتولی معاون آموزش و پژوهش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه با اشاره به ضرورت پژوهش در جامعه بیان کرد: با انجام پژوهش نقاط ضعف و قوت ها مشخص می‌شود و با شناسایی ضعف ها، برنامه ریزی های لازم در دستور کار قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: پژوهش اهداف کیفی را تعمیق می‌کند و باید پژوهشگران از نظر سنی و جنسی به انجام پژوهش توجه کنند.

ساوری کتولی با تاکید بر انجام پژوهش توسط افراد دارای صلاحیت تصریح کرد: نتایج انجام پژوهش توسط افراد دارای صلاحیت می تواند در توسعه و ارتقای سازمان ها و نهادها موثر واقع شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) علی آباد پژوهش در حوزه های فرهنگی- دینی و حوزه های علمیه را لازمه ی کاهش آسیب های جامعه دانست و افزود: محرم امسال تعداد 30 مقاله پژوهشی با عنوان روایت محرم توسط اساتید و طلاب حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) به معاونت آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان گلستان ارسال شده است.

ساوری کتولی با بیان اینکه امروزه جامعه به شدت نیازمند تحقیق و پژوهش کاربردی در حوزه دینی و فرهنگی است، خاطر نشان کرد: امروز جامعه ما را تهاجم فرهنگی تهدید می‌کند و باید پژوهش ها در حوزه فرهنگی و دینی تقویت شود.

وی پژوهش را لازمه توسعه و ارتقای فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: زمانی یک فعالیت فرهنگی، دینی و قرآنی در جامعه اسلامی نهادینه و اثر گذار خواهد بود که در ابتدای شروع آن یک کار تحقیقاتی و کاربردی صحیح صورت گرفته باشد.

ساوری کتولی با عنوان اینکه انجام پژوهش نیاز به تغذیه فکری پژوهشگردارد، اذعان داشت: باید به تغذیه فکری پژوهشگران به طور جدی توجه شود چرا که پژوهشگر باید با درک نقاط قوت و ضعف بتواند پژوهش کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه