قرآن تغذیه معنوی همه ی انسانها/ باید قرآن را از مهجوریت خارج کنیم

زرین نامه: امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول قرآن را تغذیه معنوی همه انسان ها دانست و گفت: همه ی ما مسلمانان باید با بکارگیری و نشر قرآن در زندگی و اجتماع، آن را از مهجوریت خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی در مراسم افتتاح خانه ی قرآنی روستای حاجیکلاته بیان کرد: این حرکت خوب و عظیم در روستای حاجیکلاته از جایگاه والا و با ارزشی برخوردار است.

وی اظهار کرد: قران ام الکتاب همه ی کتاب های آسمانی است و علاوه بر مطالب خوب کتابهای آسمانی دیگر مطالبی فرتر از آنها نیز در این کتاب برای ما آنسان ها آمده است.

همه ی لایه های انسانی نیازمند قرآن هستند

موسوی همه ی لایه های انسانی در تمام درجات معرفتی و ایمانی را نیازمند قرآن دانست و تصریح کرد: قرآنی کتابی یکپارچه هدایت و معرفت و تغذیه معنوی همه ی انسان ها است.

وی قرآن را کتابی برای همه ی انسان ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تنها مسلمانان از این کتاب آسمانی استفاده می کنند و اگر زمانی هر انسان دیگری حتی غیرمسلمین هم بخواهد می تواند با محتوای آن روح خود را سیراب دانستن و معرفت کند.

اساتید قرآنی علاوه بر حفظ به آموزش مفاهیم قرآن نیز توجه کنند

امام جمعه ی علی آبادکتول با اشاره به اهمیت آموختن و بکارگیری مفاهیم و آموزهای قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی گفت: اساتید برای آموزش قرآن به مردم تنها به حفظ آن اکتفا نکنند و برای استفاده کاربری از قرآن در زندگی به آموزش و حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن نیز بپردازند.

موسوی ادامه داد: به طور مثال بعد از حفظ جزء 30 قرآن، بجای آموزش جزء یک، ابتدا به سراغ سوره هایی از نظیر الرحمن، یاسین، ملک، نساء، توبه بروند که اگر قرآن آموز موفق به حفظ جزء کامل قرآن نشد، حداقل یک سوره ی کامل حفظ و از کاربرد آن در زندگی روزمره استفاده کند.

همه ی در مقابل قرآن مسئولیم

امام جمعه شهرستان علی آبادکتول گفت: امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول در خصوص اهمیت فضاهای آموزشی قرانی نیز خاطر نشان کرد: برای راه اندازی مهدها و خانه های قرآنی، از فضایی زیبا و خوب استفاده کنیم چرا که قرآن و دوست داران این کتاب آسمانی از شأن و منزلت بالایی برخوردار هستند.

موسوی در پایان کوتاهی در مقابل قرآن و قرارگیری آن در مهجوریت را تقصیر نابخشودنی مسلمانان دانست و گفت: باید برای قرآن نیز همانند بزرگداشت یاد ائمه ی اطهار (ع) اجتماع بگیریم چرا که آن ها نیز فدای قرآن شدند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه