بیش از 90 درصد مردم شهرستان علی آبادکتول باسواد هستند

زرین نامه: رییس اداره سوادآموزی شهرستان علی آباد کتول از باسوادی بیش از 66/90 درصد مردم شهرستان علی آبادکتول در رده سنی 10 تا 49 سال خبر داد.

اسدالله جعفری امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: طی سال های 87 و 88 در 13 روستای از بخش مرکزی و کمالان شهرستان علی آبادکتول جشن پاکسازی بی سوادی به طور متمرکز برگزار شد.

وی با اعلام آمار 66/90 درصدی با سوادی در این شهرستان اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 90، تعداد 8 هزار بی سواد در رده سنی 10 تا 49 سال در شهرستان علی آباد کتول زندگی کنند.

جعفری با سواد کردن اقشار مختلف جامعه را غیر از یک فعالیت آموزشی، آن را کاری ماندگار و معنوی دانست و خواستار مساعدت و همکاری همه ی معلمان، دهیاران و اعضای کمیته ی سوادآموزی روستایی جهت جذب و باسوادی افراد باقی مانده شد. 

رییس اداره سوادآموزی شهرستان علی آباد کتول تصرح کرد: برای اجرای بهتر روند فعالیت های سواد آموزی باید همه ی دستگاه های اجرایی، دهیاران، نیروهای فعال در روستاها و مدیران مجتمع های آموزشی در قالب طرح شهرستانی کارگروه نهضت سوادآموزی تلاش کنند تا افراد واجد شرایط از نعمت سواد بهره مند شوند.


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه