آیت الله نورمفیدی بعد از 4 سال هنوز از بکاربردن واژه "فتنه" دوری می کند

زرین نامه: آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان امروز در خطبه های نماز جمعه گرگان از 9 دی به عنوان یوم الله یاد کرد اما همچنان در تبیین حوادث سال 88 به جای واژه فتنه از لفظ جریانات و مسائل داخلی یاد می کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ بعد از حوادثی که در سال 88 گذشت که با القا تقلب در انتخابات شروع شد و منجر به اردوکشی خیابانی و نهایتا تقابل مردم گمراه و مخالفان نظام با نظام اسلامی شد و پس از آن حوادثی که درسیزده آبان ، روز قدس و روز دانشجو رخ داد نهایتا حلقه آخر هنجار شکنی به 6 دی سال 88 یعنی روز عاشورای آن سال رسید.

در آن روز جنبش سبز قرار گذاشتند تا بیرون بیایند و با کمک گروههای مخالف نظام دست به آشوب بزنند که متاسفانه آتش زدن خیمه امام حسین و هنجار شکنی روز عاشورا ثمره آن بود.

اما در روز 9 دی مردم کشور به خیابانها آمدند و جواب این هنجارشکنی را دو چندان و با شدت خاصی دادند و البته در برخی شهرها مانند گرگان مردم روز 8 دی آمدند و در مسیر خیابان امام (ره) تا شهرداری از این حرکت اعلام انزجار کردند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در آن روز حضور داشت و با حضور خود از این حرمت شکنی ابراز انزجار کرد اما متاسفانه برخی گروهها در آن روز شعارهایی علیه وی سر دادند که بنا به اذعان کارشناسان معتدل اصولگرا و اصلاح طلب مناسب آن مجلس نبود.

آیت الله نورمفیدی در کنار ایت الله حسینی شاهرودی در حماسه 8 دی 88 گرگان

تحلیلگران معتقدند آیت الله نورمفیدی قلبا از آنچه در سال 88 روی داده و ضربه هایی که به نظام وارد شد ناراحت است اما از طرفی نمی خواهد موجی از اصلاح طلبانی که در استان همواره مدافع وی هستند با بکار بردن لفظ فتنه نگران کند لذا همواره مواضع بینابینی اتخاذ می کند.

بعد از این واقعه مسئولان کشوری و استانی مواضعی در برابر این حرکات گرفتند که قالب کار استفاده از واژه فتنه برای تبیین حوادث سال 88 بود اما آیت الله نورمفیدی چه همان سال و چه سالهای بعد بنا به شواهد و قرائن هنوز از لفظ فتنه برای این حوادث استفاده نکرده و در خطبه های نمازجمعه امروز گرگان که مصادف با 6 دی هم شد بجای استفاده از کلمه فتنه از لفظ جریانات و مسائل داخلی استفاده کرد.

تصاویر از سه خبرگزاری پوشش دهنده مراسم نمازجمعه امروز گرگان نشان می دهد که آیت الله همچنان اصرار دارد واژه فتنه را بکار نبرد.

شاید همین موارد باعث شده تا برخی ها عنوان کنند که بین آیت الله و اصلاح طلبان روابط ناگسستنی وجود دارد و نکته دیگر اینکه کارشناسان بر این برآورند که اصلاح طلبان و ایت الله نورمفیدی بر اساس اقتضای زمان به هم وابسته شده اند و خود آیت الله چه در ذهن و چه در عمل یک اصولگرای سنتی و طرفدار جمهوری اسلامی است.

mehr.jpg - 27.57 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه