مفقود شدن بنرهای جشنواره مردمی فیلم عمار در گنبد / چه کسی مخالف است ؟

زرین نامه: پاره کردن یا دزدیدن بنرهای یک جشنواره مردمی یا برنامه انقلابی تنها چند ساعت پس از نصب آن، نه تنها از جایگاه والا و ارزش های برتر آن نمی کاهد، بلکه ضمن نشان دادن حقانیت و مظلومیت آن، حقیر و ضعیف بودن مخالفانش را به تصویر می کشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ در حالیکه بنا بود ساعت 18 روز جمعه 13 دی ماه 92، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین تهران برگزار شود و پس از آن سایر مراحل جشنواره صورت اجرا به خود بگیرد و در روزهای بعد در 160 نقطه در استان گلستان هم به نمایش در آید.

در شهرستان گنبد به صورت خودجوش و با کمک های مردمی تعداد 6 عدد بنر در خصوص معرفی و تبلیغ و اطلاع رسانی محلی این جشنواره مردمی تهیه و در سطح شهر نصب گردید.

بنرهای تهیه شده با همکاری شورای شهر و شهرداری گنبد در صبح روز دوشنبه 11 دی ماه در 6 نقطه پر بازدید گنبد به صورت استند به کمک بالابر نصب شد.

ولی حدود 8 ساعت بعد یعنی حوالی غروب یا اوایل شب همان روز نصب ، افراد یا مجموعه ای به صورت هدفمند و گزینشی اقدام به جمع آوری بنرهای این جشنواره از سطح شهر کردند.

این در حالی بود که در سطح شهر، بنرهای زیادی در جاهای مختلف و حتی در مجاورت همین بنرهای جشنواره فیلم عمار نصب بود ولی کسی با سایر بنرها کاری نداشته است.

تا حال حاضر، پیگیری های مختلف دست اندرکاران این جشنواره در شهر گنبد به جایی نرسیده و به ظاهر هنوز نشانی از افراد یا مجموعه ای که این بنرها را جمع آوری کرده اند، اعلام نشده است.

اینکه چرا عده ای در کشور، استان گلستان و یا شهر گنبد حتی با بنرهای یک جشنواره مردمی مخالفند ممکن است عوامل و دلایل زیادی داشته باشد ولی مهمترین دلیلی که برای این حرکت آنان می توان متصور دانست ، مخالفت آنها با اصل و هدف نهایی چنین جشنواره ای است.

جشنواره مردمی فیلم عمار در طول چند سال اخیر توانسته است فراتر از انتظارات و به صورت چشمگیر رشد کند و با توجه نام و عنوانی که همراه دارد، مخالفانی جدی برای خود پیدا کند مخالفانی برای عبارت های " مردمی " و " عمار ".

هر دو عبارت " مردمی " و " عمار " برای یک جشنواره ، عده ای را به واکنش و مخالفت با آن وا می دارد به ویژه " عماری بودن آن ".

واژه " عمار " از آن جهت مهم و قابل توجه است که شخصیت جناب " عمار بن یاسر " در تاریخ اسلام مهم و اثرگذار است.

وقتی یک جشنواره با یک واژه ( عمار ) به شخصیتی بی بدیل و درخشان در تاریخ صدر اسلام منتسب می شود که کارکردها و امتیازات خاص خود را به همراه داشته است، قطعا عمار گونه بودن یک جشنواره هم به همان میزان خاص و ویژه خواهد بود.

برجسته ترین ویژگی جناب " عمار بن یاسر " داشتن فهمی عمیق و زبانی گویا برای روشنگری و بصیرت بخشی در حوادث و فتنه های گوناگون دوران خود به اطرافیان در رکاب پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) بود که این ویژگی در جنگ صفین در مقابل دریای حقّه ها و حیله های عمروعاص به خوبی خودنمایی می کرد.

جشنواره مردمی فیلم عمار هم به دلیل روشنگری و بصیرت بخشی که در ذات خود به همراه دارد ، با موجی از ناملایمات و نا مهربانی ها روبرو بوده و خواهد بود.

حال این گونه به نظر می رسد مخالفان گنبدی جشنواره مردمی فیلم عمار، در اوج ضعف و ناتوانی و از آن جهت که این جشنواره و فیلم هایش را در تضاد با منافع شخصی، گروهی و حزبی سیاسی و فرهنگی خود دیده اند، اقدام به جمع آوری بنرهای آن کرده اند.

ضمن اینکه پاره کردن یا دزدیدن بنرهای یک جشنواره مردمی یا برنامه انقلابی تنها چند ساعت پس از نصب آن ، نه تنها از جایگاه والا و ارزش های برتر آن نمی کاهد، بلکه ضمن نشان دادن حقانیت و مظلومیت آن، حقیر و ضعیف بودن فکری مخالفانش را به تصویر می کشد.

علی ایحال لازم است تا مسئولین شهرستان گنبد نسبت به این موضوع واکنش مناسب نشان داده و با عمل به وظیفه قانونی خود، عامل و یا عاملان این اقدام زشت و ناصواب را شناسایی و مجازات کنند تا به جایگاه والای شهر گنبد در نقش آفرینی جدی و موثر در این جشنواره خدشه ای وارد نشود.

چه اینکه اگر در ذیل هر یک از این بنرها، نام یک اداره یا نهاد یا ارگانی رسمی نوشته می شد؛ قطعا با آن این گونه برخورد نمی شد و در صورت مواجه شدن با اقدام مشابه، مسئولین ذیربط بسیار جدی و قاطع تر به مساله ورود می کردند و واکنش نشان می دادند و این هم از مظلومیت و بی کسی یک جشنواره مردمی است./گلستان ما

golestanema62

golestanema63


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه