سناریوی جدید دولت برای مهار آلودگی هوا

زرین نامه: پس از افزایش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، معاون اجرايي رئیس جمهور ماموریت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی را به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت واگذار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ حسین شريعتمداري معاون اجرايي رئیس جمهور در نشست با رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خواستار توسعه ناوگان خودروهای برقی و هیبریدی در کشور شد.

در این نشست مشترک مقرر شد، با توجه به افزايش آلودگي هواي تهران و كلانشهرها و نقش وسايل نقليه در آلودگي‌هاي زيست محيطي، ستاد سوخت موضوع بكارگيري خودروهاي برقي و هيبريدي در ناوگان حمل و نقل كشور را در دستور کار قرار دهد.

معاون رئیس جمهور در این نشست خواستار تدوین آيين نامه حمايت از به كارگيري خودروهاي برقي و هيبريدي در دستور كار ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته و پس از جمع بندي در كميته فني ستاد سوخت برای سير مراحل تصويب به دولت ارائه شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در جلسه ويژه ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با تاكيد بر اهميت ويژه سلامت شهروندان و موضوع آلودگي هوا، از ستاد سوخت خواست تا راهكارهاي كوتاه مدت و مختلف اصلاح وضعيت مصرف سوخت و كاهش آلايندگي هوا را تدوين و به دولت ارائه کند.

بر اساس این مصوبات پیشین دولت به وزارت نفت، مقرر شده بود: بنزین و گازوئیل ۷۰ درصد و LPG و CNG حدود ۲۵ درصد سهم در سبد سوخت خودروها داشته باشند.

علاوه بر این برای سوخت‌های پاک، الکتریکی و هیبرید هم در سبد سوخت خودروهای سهمی تعیین شده بود که با گذشت سه سال از ابلاغ این مصوبه تاکنون هیبرید و برق هیچ سهمی برای خود در سبد سوخت خودروها دست و پا نکرده‌اند./مهر


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه