رشد کتابخوانی زمینه ساز رشد علمی و اجتماعی جامعه است

زرین نامه: معاون فرماندار علی آبادکتول با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین اسلام گفت: رشد کتابخوانی موجب رشد علمی و اجتماعی و کاهش مشکلات جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ ابراهیم احمدی در جلسه هماهنگی جلسه هماهنگی حضور مسئولین و مردم علی آبادکتول در نمایشگاه بین المللی کتاب در گرگان بیان کرد: كسي كه با كتاب آرامش مي يابد هرگز آسايش از او سلب نمي شود.

وي اولین گام فرهنگ سازی برای مطالعه ی کتاب را خانواده عنوان کرد و اذعان داشت: خانواده اولين بنيان تاثيرگذار در فرهنگ كتابخواني است و نهادینه شدن یک فرهنگ از دوران کودکی برای انسان، همیشه همراه او می ماند.

احمدی با اشاره به پيشرفت روز افزون اينترنت و مجلات الکترونیک تصریح کرد: هیچ ابزاری جاي كتاب را نمي گيرد چرا که كتاب ملموس، ماندگار، اثرگذار و عمق بیشتری در ذهن افراد ایجاد می کند.

معاون فرماندار علی آبادکتول ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در گرو همکاری تمام دستگاه ها و نهادهای فرهنگی از قبیل خانواده، فرهنگ و ارشاد،کتابخانه ها، فرهنگ و ارشاد، علماء دانست و افزود: برای حل مشكل كتابخواني باید عوامل کاهش نرخ مطالعه در جامعه را به طور ريشه اي واکاوی و برای حل آن برنامه ريزي دقیق انجام دهیم.

احمدی با بیان اینکه برگزاری نمايشگاه كتاب موجب جلب توجه عمومی جامعه به کتاب و كتابخواني می شود، خاطر نشان کرد: برگزاري نمايشگاه کتاب بصورت مقطعي در ايجاد فرهنگ كتابخواني اثرگذار و برپایی آن در استان ها و شهرستان ها نیز حرکتی مثبت جهت تامین نیاز همه ی مردم به کتاب است.

وی افزود: كتابخانه ها بايد به مراكز فرهنگي در هر شهرتبديل شود و بتواند مانند نمايشگاه كتاب هاي جديد را در اختيار مردم قرار دهد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه