مردم برفتان در انتظار بازگشت روشنایی به معابر

زرین نامه: در حالی که مسئولین محلی دلیل مشکل نواقص روشنایی معابر و کوچه های روستای برفتان را عدم وصول بدهی مردم این روستا می دانند علی نژاد رییس اداره برق شهر فاضل آباد و بخش کمالان اعلام کرد فردا (24 دیماه)برق روستای برفتان وصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ طی چندماه گذشته تعدادی از معابر و کوچه های روستای برفتان از توابع بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول شب ها فارغ از روشنایی، درتاریکی فرو رفته نگرانی و اعتراض اهالی این روستا را برانگیخته بود که جهت بررسی و حل این مسئله، پیگیر ماجرا شدیم.

روستای برفتان با جمعیتی نزدیک به 2 هزار نفر یکی از روستاهای بزرگ بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول است که شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و وابسته به برق است.

روز گذشته یکی از اهالی روستای برفتان طی تماس تلفنی با خبرنگار ما و ابراز نگرانی از خاموشی بلندمدت چراغ های معابر و کوچه های این روستا، از پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه خواستار بررسی مشکل خاموشی از سوی مردم و مسئولین شد.

گفته اند مشکل قطعی روشنایی معابر بدلیل بدهی مردم است

برای بررسی این مشکل ابتدا به سراغ مردم روستا رفتیم که یکی از اهالی روستا در پاسخ به خبرنگار ما گفت: مدتی است که مشکل قطعی روشنایی معابر در روستای برفتان ایجاده شده که مردم ساکن این کوچه های تاریک را دچار نگرانی و ترس از ایجاد خطرات و دیگر معضلات آن کرده است.

وی با بیان اینکه به دهیار برفتان نیز از وجود این مشکل اطلاع داده و خواستار حل آن شده ایم، اظهار کرد: دهیار برفتان نیز در پاسخ به ما گفته است که درخواست رسیدگی و حل این مشکل را به اداره برق داده ام و منتظر پیگیری و حل مشکل از سوی آن ها هستم.

شخص دیگری از ساکنین یکی از همان کوچه های تاریک نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به ما گفته اند به دلیل عدم وصول بدهی قبوض برق مردم روستا به مشکلات قطعی برق کوچه ها و معابر نیز رسیدگی نخواهد شد، اما مشکل اینجاست که قبوض برق به منزل ما ارسال نشده است که بتوانیم از مبلغ آن آگاه شده و برای پرداخت آن اقدام کنیم.

وی با ابراز نگرانی از این مسئله گفت: فرزندان من معمولا غروب و هنگام تاریکی هوا از محل کار و تحصیل خود به منزل می آیند و من به دلیل تاریکی کوچه و ایجاد شرایط ناامن در روستا، همیشه نگران سلامتی فرزندانم برای عبور از معابر و کوچه های روستا هستم.

شخص دیگری از اهالی روستای برفتان نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مدتی قبل رییس اداره برق شهر فاضل آباد را در برفتان دیدم و در خصوص مشکل روشنایی گله کردم که ایشان مشکل عدم وصول بدهی های مردم روستا را دلیل عدم خدمات دهی در خصوص روشنایی معابرروستا را عنوان کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر من دلیلی ندارد که اگر کسی دچار بدهی قبوض برق است، اهرم فشار برای همه ی مردم روستا اعمال شود.

همه وسایل روشنایی آماده است اما گفته شده دلیل نیامدن اداره برق بدهی مردم است

در ادامه بررسی این مسئله به سراغ دهیار روستای برفتان رفتیم که وی نیز در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: طی نامه ای در تاریخ 25 آذرماه سالجاری برای رفع مشکل تاریکی کوچه ها و معابر روستا از اداره برق شهر فاضل آباد درخواست رسیدگی داده ام.

عیسی اسفندیاری با بیان اینکه کوچه های تاریک و فاقد چراغ شناسایی و طی درخواست به اداره برق اعلام شده، اظهار کرد: براساس قوانین تهیه وسایل و لامپ های مورد نیاز روشنایی معابر روستا برعهده دهیاری است که خریداری و موجود می باشد.

وی با اشاره به اینکه وسایل مورد نیاز آماده و در حال حاضر منتظر حضور مامورین اداره برق برای رفع مشکل تاریکی روستای برفتان هستیم، افزود: رییس اداره برق فاضل آباد و علی آبادکتول نیز در پاسخ به درخواست ما مبنی بر حل مشکل تاریکی کوچه ها، عدم وصول بدهی قبوض برق مردم روستا را عنوان کرده و گفته است تا زمان پرداخت بدهی های مردم روستا، از ارائه خدمات تامین و رفع نواقص روشنایی کوچه ها و معابر معذوریم.

اسفندیاری با ابراز نگرانی از مشکلات قطعی برق خیابان ها و کوچه های روستا از قبیل کاهش امنیت، افزایش جرم و دیگر معضلات اجتماعی خاطر نشان کرد: البته در جلسه ای مشترک با رییس اداره برق، بخشداری و شورای روستا در خصوص تشویق و ترغیب مردم روستا برای پرداخت به موقع بدهی ها (علیرغم اینکه مسئولیتی در این خصوص برعهده ما نیست)به اداره برق قول همکاری داده ایم، اما عدم رسیدگی به مشکل تاریکی فضای عمومی روستا که منجربه عدم امنیت، افزایش جرم و بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر می شود، برای ما قابل قبول نیست.

دلیل عدم رفع نواقص روشنایی برفتان خرابی بالابر بود

در بخش پایانی این گزارش به سراغ رییس اداره برق بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول رفتیم و نظر وی را در خصوص مشکل تاریکی و نواقص روشنایی کوچه ها و معابر روستای برفتان جویا شدیم که پاسخ به خبرنگار ما گفت: به دلیل اینکه شغل اکثر مردم روستای برفتان توتون کاری و وابسته به انرژی برق می باشد، همیشه در الویت های ما قرار داشته است.

محمدجواد علی نژاد اظهار کرد: مامورین اداره برق شهر فاضل آباد با وجود محدودیت ها و کمبودهایی که وجود دارد، همیشه بالافاصله به مشکلات قطعی برق در روستای برفتان رسیدگی شده است.

وی اصلاح و بهینه شبکه برق، چرخه ترانس و تقویت ولتاژ برق را از فعالیت های این اداره در روستای برفتان عنوان کرد و افزود: فقط یک دستگاه بالابر در سطح شهرستان علی آبادکتول وجود دارد که سهم بخش کمالان از آن، یک روز در هفته است اما با برنامه ریزی های دقیق، به صورت ماهانه و طبق درخواست دهیاری ها، روستاها در الویت رفع نواقص روشنایی قرار می گیرند.

علی نژاد با بیان اینکه از ابتدای سال تا به حال 5 الی 6 بار برای رفع مشکلات نواقص روشنایی خیابان ها و کوچه های روستای برفتان اقدام کرده ایم، گفت: مسئله بدهی قبوض برق جدای از مسئله خدمات عمومی به روستا است و ما برای وصول بدهی مردم خدمات دهی و رفع نواقص روشنایی محیط عمومی روستای برفتان را قطع نکرده ایم.

رییس اداره برق بخش کمالان خاطر نشان کرد: دهیاران باید بعد از مشاهده عینی یا دریافت درخواست مردم مبنی بر قطعی برق معابر، طی درخواست کتبی به اداره برق تعداد نقاط دارای نقص را اطلاع دهند.

وی با اشاره به درخواست دهیار برفتان مبنی بر مشکل تاریکی تعدادی از کوچه های این روستا تصریح کرد: دو هفته قبل، نوبت رفع نواقص روشنایی روستای برفتان بود که متاسفانه به دلیل خرابی دستگاه بالابر این مسئله انجام نشد.

علینژاد افزود: هفته گذشته نیز رفع نواقص برفتان در دستورکار بود که متاسفانه دوباره دستگاه بالابر در حین کار دچار مشکل شده و موفق به ارائه خدمات به این روستا نشدیم که این تعویق ها موجب سوتعبیر ها و نگرانی مردم از قطع خدمات روشنایی در فضای عمومی روستا به دلیل عدم وصول بدهی ها شده است.

سه شنبه (فردا) همه نواقص را برطرف می کنیم

رییس اداره برق بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول در پاسخ قطعی برای زمان حل کامل مشکل تاریکی معابر و کوچه های روستای برفتان رفع نگرانی های مردم این روستا اعلام کرد: روز سه شنبه 24 دیماه (که نوبت استفاده از بالابر در بخش کمالان است)، همه ی مشکلات تاریکی و رفع نقص روشنایی کوچه ها و خیابان های روستای برفتان حل شود.

علینژاد با درخواست از مشترکین بدهکار به این اداره جهت پرداخت به موقع و هرچه سریعتر قبوض خاطر نشان کرد: میزان دریافت اعتبارات و خدمات دهی بهتر به مشترکین نیازمند پرداخت به موقع مبالغ قبوض برق است.

وی در پایان سرقت انرژی را یکی از رفتارهای ناپسند دانست و گفت: برای تولید برق جهت استفاده مردم هزینه بسیاری انجام می شود که سرقت انرژی موجب ایجاد ناهماهنگی در حساب های تولید و فروش انرژی اداره برق شده و کیفیت خدمات دهی به مردم را کاهش می دهد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه