7200 گلستانی از آموزش‎های هلال احمر برخوردار شدند

زرین نامه: رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان گفت: در 9 ماهه اول امسال، 7 هزار و 296 نفر گلستانی از آموزش‎های تخصصی و همگانی مرتبط با مدیریت بحران برخوردار شده‎اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ مجتبی اکبری صبح امروز اظهار داشت: این آموزش‎ها در قاب برنامه‎های آموزشی، همایش‎های مرتبط با مدیریت بحران و مانورهای تخصصی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره امداد و کمک‎های اولیه، مهارت داوطلبی، مبانی خدمت داوطلبانه و بشردوستانه، آموزش مبتنی بر نیاز محلی و اطلاع رسانی مربوط به آموزش همگانی از جمله دوره‎های آموزشی کارگروه تخصصی آموزش همگانی استان طی 9 ماهه اخیر اجرایی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان ادامه داد: مباحث آموزشی چون حمایت روانی، اسکان اضطراری، جستجو و نجات در جاده، سیل و آواربرداری از دیگر دوره‎های تخصصی و همگانی این کارگروه بوده است که برای فراگیران به شکل تئوری و عملی تدریس شد.

اکبری تصریح کرد: از موضوعات دیگر آموزشی، می‎توان به برگزاری مانورهای تصادفات جاده‎ای، جست‎وجو توسط سگ‎های تخصصی و دستگاه زنده یاب، امداد هوایی، اسکان و تغذیه اضطراری و حمایت روانی، امداد و نجات در حوادث ساحلی، دریایی و آب‎های عمیق و سد اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر سرفصل‎های آموزشی کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان اذعان داشت: این برنامه‎ها در قالب طرح پیشگیری و مبتنی بر سیاست‎های آموزشی این کارگروه تخصصی و وظایف سازمانی جمعیت هلال استان شکل گرفته است.

اکبری یادآورشد: دوره‎های آموزشی تخصصی دیگری نیز طی نه ماهه اول امسال توسط اساتید استانی و مربیان جمعیت هلال احمر و دستگاه‎های مرتبط استان تدریس شده است که تلاش کرده با ظرفیت‎سنجی آموزشی، نقص‎های استان را در کمبود مهارت‎های موجود در حوزه تخصصی پوشش دهد.

برگزاری 19 مانور تخصصی طی 9 ماهه اول سال جاری

وی با اشاره به برگزاری مانورهای کارگروه تخصصی امداد و نجات در استان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، 19 مانور امداد و نجات و دیگر رشته‎های تخصصی مرتبط استان انجام گرفته است.

این مسئول گلستانی ادامه داد: از مهم‎ترین این مانورها می‎توان به مانور خروج قطار از ریل در شهر بندرترکمن اشاره کرد که بازتاب مناسبی نیز در کشور داشته است.

اکبری یادآور شد: انتظار می‎رود تا پایان سال جاری و تداوم برنامه‎های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران، بتوان گام‎های موثر و ارزشمندی در این عرصه برداشت./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه