اختلاف تعرفه‎های پزشکی بی‎عدالتی است

زرین نامه: عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اختلاف تعرفه‎های پزشکی بی‎عدالتی است گفت: سهم گلستان از بودجه بهداشت و درمان بسیار پایین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ محمدجواد نظری‌مهر ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص وضعیت بهداشت و درمان در کشور و به‎خصوص رسیدگی به این موضوع در استان گلستان اظهار داشت: زمانی که به مجلس ورود کردم سه کار را در دستور کار قرار دادم و اصرار داشتم که در سراسر کشور پیاده شود.

وی ادامه داد: یکی از این فعالیت‎ها موضوع ساماندهی تعرفه‎های پزشکی بود که در سراسر کشور باید یکسان‎سازی انجام می‎شد که به لطف خدا این موضوع تا حدودی تحقق پیدا کرد.

نظری‌مهر بیان کرد: در خصوص اجرای این موضوع و ساماندهی تعرفه‎ها بسیاری از افراد مختلف بودند که می‎گفتند نمی‎شود اما شد.

جداسازی بیمه تامین اجتماعی از بیمه سلامت چه منطقی دارد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان پیگیری این موضوع هر وزیری که می‎خواست رای اعتماد بگیرد این سوال را مطرح می‎کردم که آیا یکسان‎سازی تعرفه‎های پزشکی، واحد کردن بیمه‎های سراسر کشور که یک بیمه داشته باشیم و ساماندهی صندوق‎های بیمه که را می‎توانید انجام دهید یا خیر؟

نظری‌مهر تاکید کرد: خوشبختانه توانستیم با پیگیری‎های بسیار زیاد موضوع به آنجا رسید که بیمه سلامت برای تمام ایرانیان به قانون تبدیل شد اما به ناحق بیمه تامین اجتماعی از آن جدا شد که به نظر من این موضوع در پشت پرده یک خیانت بود.

وی افزود: نماینده یک نفر است و یک رای دارد و نمی‎تواند دیگران را به زور مجاب به انجام کار و یا صدور رای کند، این رای را دیگران هم دارند که باید تلاش کنند.

نظری‌مهر متذکر شد: آنچه که ما بر روی آن تاکید داریم این است که باید بیمه‎ها را واحد کنیم تا یک نفر متولی داشته باشد که تصمیم‎های نهایی را برای کشور بگیرد و باید تعرفه‎ها را واحد کنیم که تفاوتی در تعرفه ارائه خدمات پزشکی در شهرهای مختلف وجود نداشته باشد.

وی گفت: این اختلاف تعرفه یک بی‎عدالتی و جنایت و خیانت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که بیمه تامین اجتماعی در بیمه سلامت از سایر مسائل جدا شد توجیه داشتند که این بیمه متفاوت است؛ بله، تفاوت دارد که در حال حاضر از بیمه تامین اجتماعی هر روز مسائل مختلفی به گوش می‎رسد.

نظری‌مهر تاکید کرد: آن حقوق‎های چندصد میلیونی و درآمدهای کذایی و دیگر مسائل را چه کسی در این بیمه رسیدگی می‎کند؟

وی اظهار داشت: سه موردی که در ابتدا ذکر کردم قانونی شد اما اجرایی نشد و من فکر می کنم در رابطه به اجرای قانون که همه برخی این را ذکر می‎کنند که اجرای غلط قانون بهتر از عدم اجرای آن است حتی یک قانون خوب و کارشناسی شده را که برای کشور مفید بود اجرایی نشد.

سهم گلستان از بودجه بهداشت و درمان بسیار پایین است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان پیشرفت‎های خیلی خوبی را شاهد بودیم اما حق ما در رابطه با سلامت در استان بیشتر از این بود و برخی از مشکلات داخل استانی است.

نظری‎مهر گفت: یک سری از موارد به سرانه سلامت در استان گلستان است که در نظر نگرفته‎اند و درحال حاضر هم نمی‎گیرند و همین الان هم سهم استان گلستان در بخش بهداشت و درمان در بودجه بسیار پایین است.

وی ادامه داد: اگر بیمارستان شهید صیادشیرازی را پیگیری نمی‎کردیم ساخته و محقق نمی‎شد و در کمیسیون بهداشت و درمان و در رسانه ملی این موضوع را با جدیت پیگیری کردیم.

نظری‌مهر تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که استان گلستان بسیار رنج می‎برد این بود که 176 خانه بهداشت داریم که استیجاری است و در کشور از نظر نداشتن خانه بهداشت حرف اول را می‎زنیم.

وی افزود: خوشبختانه برای این موضوع پنج میلیارد تومان بودجه گرفتیم که خانه بهداشت اولین سنگر سلامت انسان در استان گلستان وضعیت مطلوبی را داشته باشد و این موضوع استیجاری بودن در حال حل شدن است و آن جشن شکوفایی در این عرصه که از سال 1388 تا به امروز قرار بود محقق شود و تا به امروز به طول انجام شده است در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه لینک که برای درمان بیماران سرطانی است در دهه فجر افتتاح می‎شود و پروژه این دستگاه نیز که سال‎های طولانی متوقف شده بود و در حال نابودی بود با پیگیری‎ها برای استان محقق شد.

وی در پایان ابراز داشت: درآمدزایی این دستگاه حدود 500 میلیون تومان در ماه است و در کل منطقه و استان‎های همجوار این دستگاه وجود ندارد و این دستگاه در بیمارستان 5 آذر گرگان شروع به کار خواهد کرد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه