آخرين تحولات غزه به روايت آمار

زرین نامه: بیش از یکصد و چهل فلسطینی تاکنون در حملات توپخانه ای و هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند و شمار زخمی های این تهاجم هم بیش از هزار و ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل افکارنیوز، شمار شهدای فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه را ۱۳۹ نفر از جمله دو خبرنگار و ۳۴ کودک اعلام کرد و افزود : بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی دیگر در این حملات زخمی شدند. تراکم انسانی در غزه بسیار بالاست و سکونت یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه ، آمار تلفات غیر نظامی فلسطینی ها را بالا می برد.

کمیته امداد و حوادث اضطراری وزارت بهداشت دولت حماس سه شنبه شب اعلام کرد با شهادت شش فلسطینی دیگر در حملات دیشب ارتش رژیم صهیونیستی به نوارغزه ، شمار شهدای فلسطینی در روز گذشته به بیست و شش نفر رسیده است.

از سوی دیگر منابع اسرائیلی اعلام کردند : حملات موشکی و خمپاره ای فعالان فلسطینی از نوار غزه به جنوب اسرئیل تاکنون پنج کشته و ۸۸ زخمی برجا گذاشته است.به گزارش القدس العربی،‌ رژیم صهیونیستی در ابتدای جنگ در دستوری به روزنامه ها و خبرنگاران ، از آنها خواسته بود از انتشار هرگونه اطلاعات در خصوص محل اصابت موشک های گروههای مقاومت و میزان تلفات و خسارات ناشی از آنها خودداری کنند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد در حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه بیش از یکصد و چهل نفر شهید و نهصد و پنجاه نفر زخمی شدند. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بیمارستانی فلسطین اعلام کرد : شماری زیادی از کشته ها و زخمی ها کودکان و زنان هستند.

دو جنبش جهاد اسلامی و حماس با تاکید بر اینکه صحنه درگیری ها همچنان باز است، بر آمادگی این دو جنبش برای مقابله با تمامی گزینه‌ها تاکید کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس؛ از اغاز جنگ تاکنون رژیم صهیونیستی ۱۵۰۰ نقطه را در غزه بمباران کرد و گروههای مقاومت فلسطین ۱۴۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی ۱۹۴۸ موسوم به اسرائیل شلیک کردند. سه و نیم میلیون مهاجر صهیونیست در این مناطق ساکن هستند که ادامه موشک پراکنی ، می تواند روند مهاجرت معکوس صهیونیستها را سرعت بخشد.

در شب گذشته که بنا بود آتش بس بر قرار شود ۱۰۰ نقطه در غزه مورد حملات هوایی قرار گرفت و متقابلا گروههای مقاومت نیز ۱۵۰ راکت دیگر به فلسطین اشغالی شلیک کردند که نوع جدیدی از برقراری موازنه بین رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت است.

خبرگزاری فارسبه نقل از یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که از آغاز تهاجم اسراییل به نوار غزه تا دیروز ، برای این رژیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده است. در همین راستا برخی منابع اسرائیلی گزارش دادند که «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رایزنی‌هایی را با فرماندهان نظامی و امنیتی درباره اوضاع نظامی و امنیتی در نوار غزه انجام داده و به آنها توصیه کرده‌است که از ورود به جنگ زمینی علیه نوار غزه پرهیز کنند.

در تازه ترین گزارشها ، شبکه تلویزیونی القدس اعلام کرد: محله جبل الریس در مرکز منطقه التفاح در شرق، منطقه الزنه در خان یونس در جنوب نوار غزه و منطقه الوسطی نوار غزه امروز هدف حمله توپخانه ای و هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین تلویزیون الاقصی از حملات رژیم صهیونیستی به شهر دیرالبلح، منطقه السوارحه و اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه خبر داد و افزود : حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الانفاق (تونلها) در رفح در جنوب نوار غزه ازسرگرفته شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ؛ رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی شمال نوار غزه را هدف حملات شدید توپخانه ای قرار داد و یک فلسطینی هم در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه المقوسی در شمال غرب نوار غزه خبر داد. شبکه فرانس بیست و چهار گفت : حملات دیشب غزه شدیدترین حملات در هفته اخیر بود.

شبکه تلویزیونی الاقصی هم اعلام کرد در حین سفر هیات وزیران امور خارجه کشورهای عربی به غزه ، بیش از بیست نفر در غزه شهید شدند. این شبکه تلویزیونی افزود : ساکنان غزه برگزاری تظاهرات گسترده در کرانه غربی را به منظور اعلام همبستگی با اهالی غزه و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی خواستار شدند .

خبر دیگر اینکه رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد این شورا بعدازظهر چهارشنبه، در نشستی علنی ، درگیریهای رژیم صهیونیستی و فعالان فلسطینی بررسی می‌کند. هاردیپ سینگ پوری ،نماینده دائم هند در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت پس از نشست عصر دیروز این شورا که پشت درهای بسته برگزار شد ، گفت: به این نتیجه رسیدیم که فردا (چهارشنبه) ساعت پانزده نشستی علنی برگزار کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه