کاهش 60 میلیون مترمکعبی ذخیره آبخوان‎های گلستان

زرین نامه: مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان از کاهش 60 میلیون مترمکعبی ذخیره آبخوان‌های آزاد زیرزمینی این استان در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: میانگین بارندگی استان گلستان در دی ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته حدود 82.5 درصد کاهش و نسبت به دوره شاخص درازمدت نیز بیش از 74 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: میزان بارش‎های استان گلستان از ابتدای مهر 1392 تا پایان دی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 33.5 درصد کاهش و نسبت به دوره درازمدت بیش از پنج درصد کاهش یافته است.

حیدریان افزود: بیشترین میانگین بارندگی دی ماه در محدوده شهرستان گالیکش حدود 33 میلیمتر و کمترین میانگین بارندگی در محدوده شهرستان گمیشان حدود چهار میلی‎متر است و میانگین بارندگی در محدوده شهرستان گرگان در این ماه حدود 7.5 میلیمتر به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان افزود: جریان رودخانه‎ها در مدت مهر لغایت پایان دی ماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره‎سو حدود 73 درصد کاهش و در حوضه گرگانرود 62 درصد کاهش داشته است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ذخیره آبخوان‎های آزاد زیرزمینی استان گلستان نیز در دی ماه سال جاری در مقایسه با دی ماه سال گذشته بیش از 60 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه