توسعه شرکت های دانش بنیان همان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است

زرین نامه: استاندار گلستان با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی باید در مسیر توسعه پارک علم و فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان پیش رفت، گفت: این همان مدل اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش زرین نامه؛ دکتر حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز (5 بهمن) در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: پس از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس کشور به دنبال یک تحول در همه حوزه ها بود و حوزه علم و فناوری یکی از این حوزه ها بود که مورد تاکید مسئولان نظام قرار داشت.

وی با بیان اینکه از همان اوایل انقلاب بخش هایی در دولتمردان وجود داشت که از آنچه در دنیا درباره پیشرفت علمی گذشته استفاده کنند، افزود: اگر بخواهیم تاریخ تحول ژاپن را بررسی کنیم به این نکته می رسیم که 5 ژاپنی در سفر 5 روزه به آلمان هر کدام یک جلد کتاب تهیه کردند و همان سفرنامه ها زیرساخت علم و فناوری در ژاپن شدند.

صادقلو تصریح کرد: با این رویکرد ذهن بسیاری از بزرگان کشور نیز به این سمت رفت که ما هم می توانیم در حوزه علم و فناوری به موفقیت هایی دست یابیم و به همین منظور حوزه ای در کنار فعالیت های رئیس جمهور و نخست وزیر تشکیل شد که حوزه فناوری نامیده شد که در نقاطی از دنیا دفاتری داشتند و کارهای زیربنایی زیادی کردند.

استاندار گلستان افزود: از جمله این کارها، فعالیت هایی بود که ما به همراه دکتر امیرکانیان در مسکو انجام دادیم و لذا امروز من از ایشان دعوت کردم تا به جلسه شورای برنامه ریزی استان بیایند و تجریبات خود را در اختیار مدیران استان بگذارند.

مسئولان استانی فرهنگ سازی در حوزه علم و فناوری را جدی بگیرند

صادقلو در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مدیران و مسئولان استانی بحث فرهنگ سازی در حوزه علم و فناوری را جدی بگیرند چرا که ما مدعی نیستیم که خیلی از مسائل را حل می کنیم اما حوزه فناوری راه خوبی است و ما می توانیم از این راه اشتغالزایی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت توزیع نمی توانیم به نتایج مطلوب برسیم و اشتغالزایی نیز نیاز به زمان دارد، خاطرنشان کرد: راه رفته در دنیا همین است یعنی اینکه در هر صورت دانش فناوری و شرکت های دانش بنیان را به داخل کشور و استان بکشانیم.

استاندار گلستان اذعان داشت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری همواره تاکید می کنند اقتصاد مقاومتی است و همین شرکت های دانش بنیان و علم و فناوری نیز بخشی از این جریان است که می تواند بر بومی شدن اقتصاد داخلی و رونق آن تاثیر بگذارد و در این مورد هم سند بالادستی و هم تجربه حکم می کند که در این مسیر برویم.

وی با اشاره به آمارها که می گویند استان ما 5 هزار فارغ التحصیل IT دارد، تصریح کرد: آیا باید دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم ، از همین ظرفیت حوزه علم و فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان می توان برای اشتغالزایی این افراد کارهای زیادی انجام داد.

صادقلو گفت: اینکه ما تا 20 سال دیگر از 29 واحد به 650 واحد فعال در زمینه شرکت های دانش بنیان برسیم یا اینکه مرکز فناوری شمال شرق کشور شویم حرف بزرگی است و نیازمند کار و تلاش و فراوان دارد و بالاخره باید کار را از یک جایی شروع کنیم./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه