بسیاری از فارغ‎التحصیلان دنبال پشت میزنشینی هستند

زرین نامه: استاندار گلستان گفت: دلیل عمده بیکاری بسیاری از فارغ‎التحصیلان دانشگاهی در کشور این است که به دنبال پشت میزنشینی بوده و با حرفه‎ای آشنا نیستند.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان درباره برنامه گزارش 100 روز فعالیت کاری دولت در گلستان اظهار داشت: این موضوع در اکثر کشورهای دنیا مورد توجه است و حتی در روسیه دانش‎آموزان درپایان تحصیلات خود، سه حرفه خانگی را فرا می‎گیرند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان ما چون حرفه‎ای نمی‎آموزند، احساس می‎کنند که نمی‎توانند جز در ادارات مثمرثمر واقع شوند در حالی که این فرهنگ و نگرش باید تغییر یابد.

صادقلو با اشاره به پنج هزار فارغ‎التحصیل «آی تی» در استان گلستان اذعان داشت: طبق یک برنامه‎ریزی مدون درصدد هستیم تا فارغ‎التحصیلان این رشته از کاردانی به بالا، به مدت یک سال تحت آموزش‎های مهارتی و حرفه‎ای قرار گیرند.

آموزش و پرداخت بیمه کارآموزان آی‎تی گلستان به مدت یک سال

وی ادامه داد: طی این یک‎ سال بیمه آنان را تقبل می‎کنیم، تا این بخش از جامعه با مهارتی که آموخته‎اند، وارد جامعه شده و با ادبیات دانش بنیان کار کنند.

رئیس شورای اداری استان گلستان تصریح کرد: این موضوع در جهت دستیابی به تحقق طرح استان مجازی است که برای اولین بار به شکل پایلوت در گلستان اجرایی می‎شود.

صادقلو خاطرنشان کرد: با کمک مردم استان، این طرح، یک اقدام فوری برای حل مشکل بیکاری بخش بزرگی از جامعه فارغ‎التحصیلان خاص یک رشته خواهد بود.

هزینه طرح اشتغالزایی آی تی گلستان 45 میلیون ریال است

وی ادامه داد: در حالی که هزینه ایجاد شغل خانگی در شرایط کنونی برای هر نفر در کشور 250 میلیون ریال است، تنها با 45 میلیون ریال می‎توان طی یک سال، این جامعه تخصصی و جوان را آموزش داد و آنان را روانه بازار کار کرد.

صادقلو با اشاره به سه کلمه اصلی مورد تاکید وی برای توسعه استان افزود: به همه مدیران تاکید کرده‎ام، که باید در نقشه راه توسعه استان به سه کلمه، «سند جامع»، «راهبرد» و «شاخص توسعه» توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حوزه سلامت دیدگاه خودم این است که ما در غرب و شرق استان دو بیمارستان بزرگ یک هزار تختخوابی داشته باشیم که همه موارد حوزه سلامت را پوشش دهد و درشهرهای دیگر نیز امکاناتی مانند اورژانس، ccu ، icu مستقر شود.

سنجش مدیران گلستانی براساس نقشه راه

نمایند عالی قوه مجریه در استان گلستان یادآور شد: با تاکید بر داشتن برنامه، به مدیران و فرمانداران متذکر شده‎ام، عملکرد آنان را نیز بر اساس آن نقشه راه بررسی می‎کنم.

صادقلو متذکر شد: فرماندار هر شهرستان باید برنامه تحول منطقه خود را داشته باشد و گزارش اول و دوم عملکردش باید با هم تفاوت داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید به سمت منطقی کردن مطالبات مردم حرکت کنیم و ادبیات توسعه نیز بر اساس برنامه تحول استان باشد.

صادقلو تصریح کرد: همه باید با دلی مهربان و نگاه توسعه محور و با روحی هم‎دل به سمت پاسخگویی به مطالبات مردم برای رونق تولید و توسعه استان حرکت کنیم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه