سرشت یک مسلمان با فریضه امر به معروف عجین است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: سرشت یک مسلمان با فریضه امر به معروف و نهی از منکر عجین است.

به گزارش زرین نامه به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی در همایش تذکر لسانی، نظارت همگانی در پیام عاشورا که در سالن فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری و در ردیف با نماز بزرگترین واجب الهی است که در قرآن، احادیث نبوی و روایات ائمه اطهار(ع) آمده است.

با گسترش امر به معروف همه فرامین دین اجرایی می‌شود

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گنبدکاووس این فریضه را واجب همگانی دانست و افزود: با گسترش این فریضه همه فرامین دینی اجرا می‌شود.

سبحانی یکی از خصوصیات این فریضه را نظارت عمومی دانست و گفت: با گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نظارت‎ها در بخش‎هایی نظیر فرهنگ حجاب و بازار بیشتر خواهد شد.

وظیفه مسئولان در انجام امر به معروف امری مهم است

وی وظیفه مسئولان در انجام این فریضه الهی را امری مهم دانست و افزود: اگر مردم ببینند مسئولان، به این واجب الهی عمل می‌کنند به صحنه می‌آیند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به خاطرات قبل از انقلاب و نقش آگاهی‎بخشی امام و یاران امام در آحاد جامعه به وسیله تکثیر سخنرانی‎ها و پیام‎ها یادآور شد: اگر اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر مردمی باشد به نحو احسن انجام خواهد شد و نباید اجرای این فریضه در قالب امور اداری و دولتی محدود شود.

سبحانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تذکر لسانی در حال حاضر بهترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر است که این نوع امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه همگانی شود و دوطرفه باشد.

وی با اشاره به اینکه جریان حق و باطل مانند جریان آب و کف روی آب است تصریح کرد: اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند باید هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود زیرا این شیوه کارایی بیشتری خواهد داشت.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه