«کبیر» و «ایزدپناه» نتوانستد بومی‎گرایی کنند

زرین نامه: مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: «کبیر» و «ایزدپناه» هر دو برای بومی ‌کردن بازیکنان بسکتبال شهرداری گرگان فرصت خواستند، اما نتوانستند بومی‎گرایی کنند.

به گزارش زرین نامه؛ قربانعلی پاشا بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقه لیگ دسته یک بسکتبال در گرگان در خصوص وضعیت تیم بسکتبال شهرداری گرگان که در لیگ برتر قرار دارد و دچار حواشی و نتایج ضعیف شده اظهار داشت: من از ابتدا در خصوص بسکتبال سال اولی که در این استان آمدم گفتند شما باید 200 میلیون تومان باید برای بسکتبال بدهید و بسکتبال را نگه دارید و من گفتم ریالی پول به بسکتبال نمی‎توانم بدهم.

وی ادامه داد: جلسه‎ای گذاشته شد و در آن زمان آقای عباسی نماینده مجلس در آن وقت نیز حاضر بود و آقای شاعری استاندار وقت و آقای نوری معاون سیاسی استانداری وقت نیز حاضر بودند.

این مسئول اضافه کرد: رفتیم در جلسه نشستیم و گفتم نمی‎توانم این پول را بدهم و گفتند که مدیرکل وقت در صورتجلسه‎ای تائید کرده که 200 میلیون تومان به بسکتبال داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان خاطرنشان کرد: من گفتم بین 60 تا 80 تیم در استان دارم و اگر بخواهم به هر کدام 200 میلیون تومان بدهم که نمی‎شود و ندارم که بدهم اما اگر بخواهید پیگیری می‎کنم.

پاشا تاکید کرد: همان جلسه اولی که در استانداری تشکیل شد گفتم که در صورتی می‎توانیم که از مردم و از شرکت‎ها درخواست کنیم و پول بگیریم که ما بتوانیم بازیکنان بومی را در تیم قرار دهیم و آقای ایزدپناه در آن زمان گفت که سه سال به من زمان بدهید و گفتم سه سال زیاد است، اما سال اول 60 درصد تیم خارجی باشد، سال دوم 40 درصد و سال سوم نهایت 20 درصد غیر بومی باشد و گفت تعهد می دهم اما نتوانست.

وی افزود: آقای ربیعی رئیس هیئت وقت بود و به من گفت ما می‎خواهیم یک مربی دیگری را بیاوریم من گفتم مربی نمی‎خواهم، آدم می خواهم که بیاید و گلستانی‎ها را وارد تیم کند و فردا اگر تماشاگری در سالن حاضر می‎شود اگر می‎خواهد تشویق کند این بازیکن بومی را تشویق کند.

این مسئول اضافه کرد: اگر من می‎خواهم جایی خواهش و تمنا کنم که مبلغی را برای تیم کمک کنند برای گلستانی بگیرم و این گلستانی که می‎رود در زمین بازی و می‎بازد از اعماق قلب ناراحت باشد و واقعا برای تیم گریه کند و از با عمق جانش بازی کند.

کبیر و ایزدپناه هر دو باید تقویت و حمایت شوند / تخریب را نمی‎پسندم

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان تصریح کرد: ما در زمان مدیریت آقای کریمی در شهرداری در اتاق من جلسه‎ای گذاشتیم که آقایان ربیعی و زحمت‎کش و آقای فتح‎الله نوری حاضر بودند و سه مربی آوردیم و یکی از مربیان آقای کبیر بود و آقای کبیر نیز گفت من سه سال وقت می‎خواهم؛ در همان زمان گفتم که سه سال که آقای ایزدپناه وقت خواست و ما سه سال وقت دادیم و سال قبلش 85 درصد تیم غیر گلستانی بودند و این شدنی نیست.

پاشا ادامه داد: گفتم آقای کبیر ما تا به امروز کار کردیم و زمان رفت اما وی تاکید داشت که من سه سال وقت می‎خواهم و من به آقای کبیر گفتم ما سه سال بعد باید کجا باشیم؟ ما باید 80 درصد تیم گلستانی باشد، اما تا به امروز این نشد.

وی اضافه کرد: من در جلساتم قبل از اینکه وی عضو شورای اسلامی شهر گرگان شود تمام مسائل را با قاطعیت گفتم، سال گذشته به من گفت که پول نداریم و مشکل مالی داریم و من هم گفتم که شما گلستانی هستید و من هم گلستانی هستم، چطور شما نباید بروید پول برای تیم بگیرید، ولی من باید بگیرم؟ همه شما هم در این شهر و استان دوست، آشنا و رابطه دارید چرا شما نباید برای تیم پول بگیرید؟ و گفتم که باید آستین همت را همه باید بالا بزنیم و همه نفری 50 میلیون تومان بیاوریم و چرا همه را بر روی دوش یک نفر می‎گذارید؟

پاشا متذکر شد: آقای ایزدپناه به اندازه خودش کار کرد و زحمت کشید و آقای کبیر هم به اندازه خودش کار و تلاش کرد و ما می‎خواهیم این اصل تعامل ایجاد شود؛ رقابت سالم و خوب است ولی اگر بخواهند همدیگر را تخریب کنند من این را قبول ندارم و اگر آقای ایزدپناه و آقای کبیر که به عنوان سرمربی در هر تیم در حال فعالیت هستند باید تقویت شوند نه اینکه نفراتی که به آقای فلانی علاقه‎مند است دیگری را تخریب کند و یک سری افرادی که به این علاقه دارند آن را تخریب کنند.

بسکتبال گلستان قابلیت دو تیم لیگ برتری را دارد / حمایت شهرداری از بسکتبال ادامه داشته باشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه آیا با توجه به تمام مشکلاتی مالی که شهرداری و سرمربی تیم اعلام می‎کند آیا با ادامه تیم‎داری شهرداری گرگان موافق هستید؟ ابراز داشت: من قبلاً هم گفته‎ام که دستگاه‎ها، شرکت‎ها، سازمان‎هایمان به حدی نرسیده است که بیایند و یک تیم 500 میلیون تومانی را بگیرند.

وی ادامه داد: الان والیبال ارومیه را شهرداری مدیریت می‎کند، فوتبال تبریز را شهرداری دارد و آنها تیم‎ها را حمایت می‌کنند، ما باید شهرداری را حفظ کنیم و شهرداری حمایتش را داشته باشد، ضمن اینکه بسیاری از تیم‎ها در شهرهای دیگر شرکت‎های دیگر هم تیم‎ها را حمایت می‎کنند برای مثال راه و شهرسازی مازندران تیم فوتبال راه ساری را دارد، گاز مازندران گشتی تیم دارد، بانک کشاورزی تهران تیم دارد، بانک صادرات مشهد تیم دارد و ما هم همین سازمان‎ها و شرکت‎ها را داریم چرا ما نباید تیم داشته باشیم با کمک این ادارات و سازمانها؟

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: من رفتم و پیگیری برای حضور این سازمان‎ها را انجام دادم، اما نمی‎آیند.

پاشا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در این خصوص که با توجه به وضعیت خوب تیم بسکتبال سولن بهشت هیرکان در لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‎های کشور و احتمال صعود این تیم به لیگ برتر آیا با ادغام دو تیم بسکتبال شهرداری گرگان و سولن بهشت هیرکان موافق هستید یا خیر گفت: من به عنوان یک مسئولی که چند سالی که در گلستان هستم بسکتبال گلستان استعداد حضور دو تیم در لیگ برتر را دارد در صورتی که بتوانیم نفرات را به خوبی جمع کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان عنوان کرد: اگر قرار است دو تیم هم داشته باشیم می‎توانیم، ولی اگر می‎خواهیم یک تیم داشته باشیم باید همه گلستانی باشند و نباید حتی یک نفر خارج از گلستان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما هر دو تا تیم ما چند درصد را غیر بومی دارند و اینکه برای هم گلایه بگذارند و حرف بزنند درست نیست و من قبول ندارم و نظر من این است که بیایند و یک دل و یک جهت برای بسکتبال دلسوزی کنند و دلشان برای بسکتبال استان بسوزد.

پاشا در پایان اذعان داشت: اینکه الان ما چند بازیکن بسکتبال در تیم‎های ملی کشورمان داریم؟ این برای ما مهم است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه