اضافه مصرف 3 میلیون متر مکعبی مصرف گاز در گلستان

زرین نامه: معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان گلستان گفت: با توجه به برودت و کاهش شدید دما در شب گذشته، گلستان شاهد افزایش مصرف 3 میلیون متر مکعبی گاز بود.

به گزارش زرین نامه؛ علی طالبی اظهار داشت: در این افزایش، حجم مصرفی گاز از 8 میلیون متر مکعب به بیش از 11 میلیون متر مکعب رسیده است.

بیشترین مصرف گاز در شهرهای گرگان و گنبدکاووس

وی ادامه داد: بیشترین میزان مصرف گاز در استان به ترتیب به شهرهای گرگان و گنبدکاووس اختصاص دارد.

طالبی با اشاره به شرایط عادی وضعیت گازرسانی در گلستان خاطرنشان کرد: تنها چند مورد قطعی گاز در نقاط پراکنده گرگان و روستاهای دور افتاده استان گزارش شد که ناشی از برودت هوا و تشکیل هیدرات‎های داخل خط لوله بود.

وی تصریح کرد: مشکلات یاد شده به شکل موردی، توسط نیروهای امداد شرکت گاز با تعویض رگولاتور و تمیزکاری خطوط لوله مرتفع شد.

مدیر بحران شرکت گاز استان گلستان با اشاره به تداوم وضعیت کاهش دمای استان تا روز چهارشنبه هفته جاری افزود: با توجه به این شرایط، جلسات مدیریت بحران این شرکت، از دو هفته یک بار به دو روز یک بار افزایش پیدا کرده است.

طالبی متذکر شد: در این جلسات تخصصی، موضوع تامین پایدار گاز مشترکان گلستانی مورد بحث و بررسی قرار می‎گیرد.

وی با اشاره به آمادگی لازم نیروهای شرکت گاز استان برای مواجهه با هرگونه مشکل احتمالی اذعان داشت: این آمادگی به طور کامل وجود دارد و در صورت نیاز نیروهای بیشتری برای امدادرسانی به شهروندان فراخوان می‎شوند.

طالبی با تاکید بر صرفه جویی شهروندان گلستانی اظهار داشت: مردم با کنترل فضاهای منزل و یکسان‎سازی دما در یک شرایط مناسب می‎توانند در مصرف انرژی گاز صرفه‎جویی کنند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه