مشایخی: اطلاع رسانی از سوی رسانه ها بسیار ضعیف است

زرین نامه: همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر چهارمین جشنواره فیلم عمار در گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش زرین نامه؛ مصیب کوهی مشایخی مسٔول استانی چهارمین جشنواره فیلم عمار در گلستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاسب امین در خصوص برگزاری جشنواره فیلم عمار گفت : کلید جشنواره فیلم عمار در سال ۸۸ زده شد که رویکرد آن فتنه سال ۸۸ بود اما متاسفانه رسانه های داخلی از این جشنواره حمایتی نکرده اند.

وی در خصوص رویکرد دومین جشنواره فیلم عمار در بین فرهنگیان شهرستان گرگان گفت : رویکرد دومین جشنواره فیلم عمار برگرفته از جنگ نرم ـ اقتصاد مقاومتی ـ بیداری اسلامی بوده است که مورد استقبال قرار گرفته شده بود.

مشایخی در خصوص دیدار اعضای این جشنواره با رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ گفت : این دیدار که با سومین جشنواره فیلم عمار مصادف شده بود نشان از نگاه ویژه رهبر انقلاب از جشنواره مردمی عمار بوده است.

وی در خصوص دیدار اعضای جشنواره فیلم عمار با مقام معظم رهبری گفت : رهبر انقلاب به انتخاب نام این جشنواره که از نام صحابه بزرگ پیامبر اکرم (ص) و از یاران نزدیک امام علی (ع) گرفته شده است بسیار خرسند و آن را انتخابی پسندیده دانستند و افزودند عبادت و ذکر و توجه به خدا از هر لذت هنر بالاتر است.

مشایخی در خصوص رایگان بودن فیلم های جشنواره فیلم عمار تاکید کرد و افزود : در هر شهرستان یک نماینده ثابت وجود دارد که فیلم های جشنواره عمار را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

مسٔول استانی جشنواره فیلم عمار در خصوص مکانهای اکران شده فیلم عمار در گلستان را مساجد ـ حسینیه ها ـ منازل شهدا ـ پایگاههای بسیج ـ جمع خانواده ها ـ مطب پزشکان ـ پارکها و سایر مناطق دیگر استان دانست .

مشایخی در پاسخ به این سوال که نقطه قوت این جشنواره چه بوده است افزود : نقطه قوت این جشنواره مردمی بودن آن است .

وی در ادامه از رسانه هایی نظیر گلستان ما ـ کاسب امین ـ رادکانا ـ زرین نامه ـ طوبی گلستان ـ تیتر آزاد ـ قابوس نامه ـ گل رامیان ـ کلاله خبر ـ مینو خبرـ نیلکوه ـ تشکر ویژه ای داشتند و افزود: ما در استان گلستان توانستیم با کمک این رسانه ها جشنواره مردمی فیلم عمار را به مردم بشناسانیم و این کاری بود که منجر گردید صدا و سیما پس از ۴ سال اکران فیلم های مردمی در سراسر کشور چندین مصاحبه خبری و رادیویی را در ارتباط با این جشنواره با ما برقرار نماید.

وی در خصوص تعداد فیلم های اکران شده از زمان برگزاری چهارمین جشنواره فیلم عمار در گلستان را ۱۰۰ اثر دانست که این اثر ها در یکصد نقطه از استان به نمایش گذاشته شده است و در مناسبت های گوناگون اکران می شوند و این فیلم ها نیز همچنان در حال اکران می باشند.

مسٔول استانی جشنواره فیلم عمار در گلستان گفت : خلاقیت جدیدی که در جشنواره چهارم روی داد بخش بین الملل آن بوده است که توسط جامعه المصطفی شهرستان قم اقدام به اکران فیلمها در فلسطین ـ لبنان ـ اندونزی ـ عراق و سایر کشور های دیگر نموده است.

وی در پایان نیز از زحمات گرانقدر دکتر منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ـ سپاه پاسداران - مرکز حفظ نشر آثار ـ مرکز پویا نمایی و سایر ادارات و نهاد های دیگر در خصوص حمایت آنها از این جشنواره مردمی کمال تشکر و قدردانی را داشته اند.