گلستان، پایلوت استانداری مجازی کشور

زرین نامه: استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: گلستان پایلوت استانداری مجازی و استان مجازی در کشور است.

به گزارش زرین نامه؛ علی‎اکبر جلالی ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» در گرگان اظهار داشت: برای نخستین‎بار این همایش ملی با حضور متخصصان کشوری و استانی در حوزه فناوری اطلاعات در گرگان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: جهان امروز به سمت دنیای سایبر و جهانی شدن پیش می‎رود به طوری که تا سال 2030 بیش از 80 درصد زندگی بشر در دنیای مجازی خواهد بود.

اینترنت و شبکه‎های اجتماعی نقش زیادی در اقتصاد دارند

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه کامپیوتر، اینترنت و شبکه‎های اجتماعی نقش زیادی در حوزه‎های اقتصاد، مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایفا می‎کنند، افزود: در دنیای مجازی هر کسی بتواند خبر دقیق‎تر و سریعتر را منعکس کند برنده است و در حوزه اقتصادی اگر نوآوری و خلاقیت بهتری صورت بگیرد نقش‎آفرین‎تر خواهد بود.

جلالی ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه‎های مجازی کارهای زیادی صورت گرفته است اما متاسفانه خروجی خوب و برداشت مجازی نداشته است.

وی بیکاری را یک معضل جدی در کشور یاد کرد و بیان داشت: ما در ایران فارغ‎التحصیلان بیکار زیادی داریم، در کشورهای توسعه‎یافته به شدت دنبال کارجو هستند و این در حالی است که در دانشگاه‎های ما نیروی انسانی تربیت می‎شوند و خیلی راحت افراد آموزش دیده به کشورهای خارجی تقدیم می‎شوند که این مسئله یک ضعف جدی است.

گلستان پایلوت استانداری مجازی و استان مجازی در کشور است

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه استفاده بهینه از فضای مجازی زمینه اشتغال و رفع مشکلات عمومی را در پی خواهد داشت، گفت: استاندار گلستان از زمانی که مسئولیت استانداری را بر عهده گرفتند خواهان استان مجازی و استانداری مجازی شدند که ما نیز از این موضوع استقبال کردیم.

جلالی با بیان اینکه گلستان پایلوت استانداری مجازی و استان مجازی در کشور است، اظهار داشت: اگر نتیجه این طرح به سرانجام خوبی برسد آن را در سایر استان‎ها عملیاتی خواهیم کرد.

وی از اجرای طرح کارورزی دانشگاهیان فارغ‎التحصیل در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، فارغ‎التحصیلان رشته‎های مختلف دانشگاهی با مدرک تحصیلی بالاتر از فوق‎دیپلم می‎توانند اقدام به ثبت‎نام کرده و جذب بازار کار شوند.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت جذب 5 هزار فارغ‎التحصیل در استان وجود دارد که تاکنون یک‎هزار و 500 نفر از کارورزان نسبت به ثبت‎نام در سامانه v-golestan.ir مبادرت کرده‎اند/فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه