الزام بی حجابی نقض حقوق بشر در جوامع غربی است

زرین نامه: امام جمعه علي آباد کتول گفت: غربي ها رعايت حجاب در جامعه ما را نقض حقوق بشر مي دانند ولي خود بر عدم رعايت آن در جوامع غربي تاکيد دارند که اين نيز خود نقض حقوق بشر است.

 به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی در جلسه ی فرهنگ عمومی در جمع مدیران ادارات شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: عفاف و حجاب و تزکیه نفس یکی از اهداف جامعه ی اسلامی است.

وی اظهار کرد: شاید در ظاهر عدم وجود پوشش و حجاب مهم به نظر نرسد، اما باید بدانیم ریشه ی بسیاری از مشکلات، آسیب های اجتماعی در عدم رعایت حجاب توسط افراد جامعه است.

موسوی با اشاره به اینکه حجاب مسئله ای فرهنگی است، تصریح کرد: ترقیب افراد جامعه در رعایت پوشش و حجاب نیازمند استفاده از راهکارهای فرهنگی است و ادارات باید در راستای اثربخشی پشتیبان و هدایت کننده برنامه های فرهنگی باشد.

مدعیان حقوق بشر خود عامل نقض این حقوقند!

وی حجاب بانوان را نماد جامعه ی اسلامی دانست و افزود: اگر جامعه ای ادعا کند مسلمان است اما طرح و موضعی برای پوشش و حجاب نداشته باشد، ادعای اسلامی بودن آن بی معنا و بی اساس است.

امام جمعه ی علی آبادکتول با بیان اینکه غربی ها الزام رعایت حجاب در جامعه ی اسلامی ما را نقض حقوق بشر می دانند، عنوان کرد: اگر الزامی برای رعایت حجاب در جامعه ی ما وجود دارد، الزامی چندین برابر برای عدم رعایت حجاب در جوامع غربی و ضد اسلامی است به طوری که اگر بانوان بخواهند با رعایت پوشش وارد آن جوامع شوند، اجازه ی ورود به مراکز علمی را نداشته و بسیاری از امتیازات دیگر نیز از آن ها سلب می شود، سوال اینجاست که آیا این مسئله نقض حقوق بشر نیست؟! و چرا مدعیان حقوق بشر در برابر این مسئله سکوت کرده و از حقوق بشر دفاع نمی کنند؟!

لزوم فرهنگ سازی اسلامی

موسوی بی حجابی را از عوامل اصلی تزلزل در بنیان خانواده ها دانست و خاطر نشان کرد: بی حجابی و پیامدهای ناشی از آن محصول ورود فرهنگ غرب به جوامع اسلامی است و برای کاهش آمار طلاق باید با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دیگر آموزه های زندگی ساز اسلامی به رفع تاثیر فرهنگ غربی بپردازیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه