رجبی : افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی نادرست است

زرین نامه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی اقدامی نادرست است و تاکیدکرد سیاست‌گذاری‌های پولی و بانکی باید شفافیت داشته باشد.

به گزارش زرین نامه؛ عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح سوال از وزیر اقتصاد در خصوص افزایش نرخ سود بانکی به 26 درصد، اظهار داشت: از هفته گذشته که بحث افزایش نرخ سود بانکی رسانه‌ای شد نمایندگان کمیسیون اقتصادی توافق کردند که از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این باره سوال کنند.

وی افزود: آقای طیب نیا قرار است فردا در جلسه کمیسیون اقتصادی به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان شرکت کند و ما می‌خواهیم در این جلسه از وی درباره چرایی افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی سوال کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی درباره دعوت از رئیس کل بانک مرکزی به این کمیسیون درباره پاسخگویی به منظور افزایش نرخ سود بانکی ادامه داد: در جلسه فردا رئیس کل بانک مرکزی حضور ندارد ولی اگر از توضیحات وزیر درباره نرخ سود قانع نشدیم در جلسات هفته آینده از آقای سیف دعوت خواهیم کرد.

وی افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی را اقدامی نادرست خواند و با تاکید بر ضرورت شفافیت در سیاست‌گذاری‌های پولی و بانکی گفت: به طور حتم مسئولان مربوطه و اعضای شورای پول و اعتبار باید درباره پشت پرده اقدام اخیر بانک‌ها مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی پاسخگو باشند./ تسنیم

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه