احداث راه آهن ایران- ترکمنستان مسیر ارتباط  بین قاره ای است+تصاویر

زرین نامه: احمد قربانف سفیر ترکمنستان در ایران، در دیدار با آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان گفت: احداث راه آهن ایران- ترکمنستان پروژه ای مهم و از نگاه جهان مسیر ارتباطی بین قاره ای نامیده می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ آیت الله شاهرودی در این دیدار گفت: براساس مطالعات تاریخی، آسیایه میانه تاریخ ارزشمندی در اسلام دارد و بنده علاقه خاصی به آسیایه میانه دارم.

وی با ابراز خرسندی از سفر دوستانه ی سفیر ترکمنستان به استان گلستان اظهار کرد: ایران و ترکمنستان مشترکات زیادی در دین و فرهنگ دارند که باید از این مشترکات برای تحکیم روابط بین دو کشور استفاده شود.

احمدقربانف سفیر ترکمنستان نیز با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله شاهرودی بیان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و دیدار با بزرگان و علمای ایران انرژی مضاعفی برای خدمت در جهت تحکیم روابط بین دو کشور برایمان فراهم می سازد.

وی ایران را کشور دوست و برادر ترکمنستان خواند و اظهار کرد: سد دوستی در سرخص نیز نشانگر وجود این دوستی و برادری در روابط بین ایران و ترکمنستان است.

قربانف در ادامه با بیان اینکه در آستانه ی اجرای کارهای بزرگی در روابط بین ایران و ترکمنستان هستیم، افزود: احداث راه آهن بین کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان پروژه ای بزرگ است و در جهان از آن به عنوان یک مسیر ارتباطی بین قاره ای یاد می شود.

سفیر ترکمنستان خاطر نشان کرد: این مسیر ریلی روسیه و چین را نیز به هم متصل می سازد و علاقه مندان زیادی از کشورهای اروپایی و هندوستان دارد که در انتظار افتتاح این پروژه هستند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه