آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گلستان برگزار می‎‎‎‏‏‏‏‏شود

زرین نامه: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از برگزاری آزمون کتبی مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مرکز گلستان خبر داد و گفت: این آزمون به طور سراسری روز جمعه 9 اسفند برگزار می‎‎‎‏‏‏‏‏شود.

به گزارش زرین نامه؛ روح‌الله سلیمانی‌فرد ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برگزاری مرحله دوم آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: این آزمون قرآنی ساعت 9 صبح در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم از 25 بهمن آغاز و تا هشتم اسفندماه ادامه دارد، کسانی که در آزمون شفاهی و کتبی حائز رتبه‌های برتر شوند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به شکل‌گیری طرح مذکور خاطرنشان کرد: پس از آنکه مقام معظم رهبری نسبت به تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم تاکید داشتند، دستگاه‌های فرهنگی در راستای لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب همت گماشته و عزم خود را در ایجاد فضای قرآنی جزم کردند.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه از سال گذشته طرح ملی تربیت قرآنی را راهبری، برنامه‌ریزی و اجرایی کرد، افزود: در سال 1391 در سطح شهرستان گرگان به همت مردم، جامعه قرآنی و فعالان این عرصه تعداد 2 هزار و 500 نفر در این طرح شرکت داشتند.

وی استقبال شرکت‌کنندگان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: افراد شرکت‌کننده با مراجعه به امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها در شهر و روستاهای حوزه اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اعم از «گرگان، کردکوی، بندرترکمن، آق قلا و گمیشان» از طرح قرآنی استقبال کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان بیان داشت: هدفگذاری ما در سال 1391 تعداد 2 هزار نفر بود که با استقبال خوبی که انجام گرفت این تعداد به 2 هزار و 500 نفر رسید و در سال جاری 3 هزار نفر زیر چتر قرآن قرار گرفتند.

سلیمانی‌فرد گفت: بیش از 50 مربی از چهره‌های قرآنی به مدت یک سال مبادرت به آموزش و ساماندهی شرکت‌کنندگان در 40 مکان مختلف کردند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه