تجهیز 80 درصد ایستگاه‎های اصلی آب استان گلستان به برق اضطراری

زرین نامه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان گفت: 80 درصد ایستگاه‌های پمپاژ آب اصلی این شرکت در استان به برق اضطراری مجهز شده است.‌

به گزارش زرین نامه؛ سیدمنصور هاشمی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: ایجاد برق اضطراری، برای مقابله با شرایط غیرمترقبه قطعی برق در اثر بارش سنگین برف و حوادث مشابه در استان تمهید شده است.

وی ادامه داد: به دلیل هزینه مالی بالا، در شرایط کنونی، تامین برق اضطراری و نگهداری از آن برای 235 حلقه چاه شرب پراکنده باقیمانده در حوالی شهرهای استان امکان‎پذیر نیست.

لزوم تخصیص منابع و تسریع در رفع اتفاقات خطوط انتقال برق چاه‎های آب شرب گلستان

هاشمی با تاکید بر لزوم تخصیص الویت و تسریع در رفع اتفاقات خطوط انتقال برق مربوط به چاه‎های آب شرب استان اذعان داشت: فعال‎سازی و تولید آب چاه‎های استان، به شدت متکی به برقراری جریان برق در خطوط انتقال مربوطه است.

وی ادامه داد: دو فیدره کردن تاسیسات و میدان‎های مهم تامین آب شرب شهرهای استان، توسط شرکت برق منطقه‌ای از دیگر موضوعات مهمی است که نیازمند پیگیری جدی است.

عضو کارگروه حمل و نقل و شریان‌های حیاتی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حادثه جوی اخیر و بارش برف، سرمای بی‎سابقه و یخبندان در استان خاطرنشان کرد: یخ‎زدگی انشعابات داخل منازل و اماکن مشترکان، انهدام کنتورهای آب و بهتبع آن اختلال در توزیع آب داخل منازل از مشکلات جدی آب‎رسانی در مواقع یخبندان محسوب می‎شود.

برآورد 6510 میلیون ریالی آب و فاضلاب شهری گلستان براثر حوادث جوی اخیر

هاشمی یادآور شد: در سرمازدگی اخیر نیز ادارات آبفای تابعه استان شاهد ترافیک کاری ناشی از مراجعه یک‎باره مشترکان به علت یخ‎زدگی انشعابات داخلی منازل بوده‎اند.

به گفته وی: اطلاع‎رسانی و آموزش‎های همگانی مداوم در خصوص حفاظت از کنتورها و لوازم انشعابات داخلی منازل و اماکن قبل از وقوع حادثه، مانع از آسیب‎رسانی بیشتر به انشعابات داخل منازل در استان شده است.

هاشمی با اشاره به میزان خسارات وارده بر تاسیسات آب شرب شهری استان اظهار گفت: خسارت ریالی وارده به شرکت آبفای گلستان در یخبندان اخیر به مبلغ برآوردی 6 میلیارد و 510 میلیون ریال بوده است .

وی تصریح کرد: این خسارات، ناشی از 7 هزار و 400 مورد ترکیدگی کنتور و شیرآلات تاسیسات آبرسانی استان بوده است.

خشکسالی در استان منابع آب شرب گلستان را با مشکل مواجه کرده است

این مسئول گلستانی با تاکید بر وقوع خشکسالی در استان اذعان داشت: علاوه بر کاهش نزولات جوی، محدودیت کمی منابع آب زیرزمینی استان گلستان و برداشت بی رویه از آن موضوع کمبود آب شرب را حادتر ساخته است.

هاشمی تصریح کرد: قدمت منابع تامین، فرسودگی تاسیسات آب‎رسانی و فقدان تناسب اعتبارات تخصیصی با آن، آسیب‎پذیری میادین تامین آب شرب به دلیل بی‎توجهی به طرح‎های آمایش سرزمین از دیگر مشکلاتی است که آب و فاضلاب شهری استان با مواجه است.

وی متذکر شد: وقوع خشکسالی‎های پی‎در‎پی و افت قابل ملاحظه سطح آب زیرزمینی در میادین تامین آب، کاهش شدید آب‎دهی چاه‌ها و خشک شدن آنها، وضعیت منابع آب شرب استان را بغرنج‎تر ساخته است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه