سازمان محیط زیست به تابلوی ایست تبدیل شده است

زرین نامه: نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته رشد و پیشرفت صنایع را در کنار حفاظت محیط زیست دارند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ما تبدیل به تابلوی ایستی بزرگ در کشور و گلستان شده است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ رحمت اله نوروزی در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: در استان اکثر پروژه های صنعتی علیرغم اینکه در هیئت دولت به تصویب می رسند، بعداز مدتی دوباره با مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست مواجه می شوند.

محیط زیست بجای عملکرد سلیقه ای، کارشناسی عمل کند

وی با طرح این پرسش که چگونه در کشورهای توسعه یافته رشد و پیشرفت صنایع در کنار مسائل حفاظت محیط زیست وجود دارد، اظهار کرد: مسئولین و کارشناسان محیط زیست ما متاسفانه بجای مدیریت صحیح و کارشناسی دقیق، طبق سلیقه ی خود عمل می کنند و هر روز یک تابلوی ایست و تعطیلی را در مقابل مشکلات زیست محیطی و همچنین رشد و پیشرفت صنایع قرار می دهند.

نوروزی اذعان داشت: اگر مشکل زیست محیطی وجود دارد باید به طور کارشناسی و با استفاده از راهکارهای صحیح این مشکلات را حل کرد به عنوان نمونه برای کاهش آلودگی هوای تهران که نمی شود که هر روز مدارس را تعطیل شوند.

مردم منطقه 60 سال در انتظار احداث جاده ابر هستند

نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما خود از فرزندان روستا بوده و به طور کامل با گونه های درختان در این منطقه آشنا هستیم، افزود: در تکمیل پروژه جاده ابر که مردم این منطقه نزدیک به 60 سال در آرزوی تحقق آن هستند، حتی یک درخت سرخدار هم قطع نمی شود در غیر اینصورت ما نیز با احداث آن موافق نمی شدیم.

نوروزی با بیان اینکه چرا طرحی در هیئت دولت که سازمان حفاظت محیط زیست نیز عضوی از آن است یکبار تایید و بعد از تصویب دوباره با مخالفت سازمان محیط زیست مواجه می شود! خاطر نشان کرد: نقشه ی کارشناسی جاده ابر قبلاً به هیئت دولت ارسال شد و اگر در مسیر پروژه احداث جاده ابر درختان ارزشمند سرخدار وجود داشت قطعاً در هیئت دولت نیز تصویب نمی شد.

مردم به امید اشتغالزایی سهام پتروشیمی گلستان را خریده اند

وی در خصوص سرنوشت پروژه پتروشیمی استان گلستان نیز بیان کرد: 15 هزار نفر از مردم به امید اشتغالزایی در استان، در سال 85 وام گرفته و سهام پتروشیمی گلستان را از بانک ها خریداری کرده اند که امروز جوانانشان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم نکنند.

نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول یادآور شد: ما محیط زیست را دوست داریم اما محیط زیست هم نباید با این قوانین دست و پا گیر و بدون راه حل کاربردی مانع رشد و توسعه ی استان شود.

نوروزی ادامه داد: قوانین سرسختانه ی محیط زیست در مقابل راه سرمایه گذاران نیز متاسفانه یکی از عوامل فرار سرمایه گذاران از اجرای پروژه های مهم و صنعتی در استان گلستان شده است که امیدواریم محیط زیست راهکارهای مدیریتی صحیح و الگوگیری از کشورهای توسعه یافته در جهت رشد استان گام بردارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه