تردد ناوگان فرسوده عمومي جاده اي در گلستان ممنوع می شود

زرین نامه: مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان از ابلاغ طرح ممنوعيت تردد ناوگان فرسوده عمومي جاده اي در گلستان خبر داد و گفت: از اول خرداد 93 ورود و خروج اتوبوس و ميني بوس با سن بيشتر از 25 سال به تهران ممنوع و از عبور و مرور آن ها جلوگيري می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ مهدی میقانی در يازدهمين نشست كارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافري اداره كل حمل و نقل و پايانه ها ي استان گلستان در سال 92 با موضوعيت تبيين دستورالعمل ابلاغي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در خصوص طرح ممنوعيت تردد ناوگان فرسوده عمومي جاده اي با اشاره به سفرهاي نوروزي در پيش رو بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ارسالي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي طرح ممنوعيت تردد ناوگان فرسوده باري و مسافري از اول خرداد ماه سال 1393 در جاده هاي كشور اجرايي مي شود.

وی كاهش مصرف سوخت، كاهش آلاينده هاي زيست محيطي، ارتقاء سطح خدمات موثر به متقاضيان و افزايش ايمني سفر در حمل و نقل برون شهري از دلايل اجراي اين طرح عنوان کرد.

ميقاني افزود: اين ممنوعيت تردد در ادامه طرح هاي گذشته بوده و سه بخش از ناوگان فعال نظير ميني بوس، اتوبوس و كاميون را در بر مي گيرد به نحوي كه در اين مرحله تردد ميني بوس هاي فرسوده با عمر 40 سال و بيشتر، اتوبوس فرسوده با عمر 30 سال و بيشتر و كاميون هاي فرسوده با عمر 45 سال و بيشتر در جاده هاي كشور ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: طرح ممنوعيت تردد ناوگان فرسوده علاوه بر اين كه در سال هاي آتي نيز ادامه مي يابد به طوري كه هر سال، يك سال از سن هاي ذكر شده كاسته خواهد شد.

مديركل حمل و نقل و پايانههاي استان گلستان در پايان خاطر نشان کرد: تردد ناوگان مسافري به تهران متفاوت بوده و ورود و خروج اتوبوس و ميني بوس با سن بيشتر از 25 سال به تهران ممنوع و از عبور و مرور آن ها جلوگيري خواهد شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه