مسیر ریلی به آسیای میانه اقتصاد استان را متحول می کند

زرین نامه: معاون برنامه ریزی استاندار گفت : تدوین یک سند جامع و برنامه بلند مدت برای توسعه تجارت خارجی استان یک ضرورت است ، که برای این کار ابتدا باید قابلیتها و مشکلات موجود در مسیر توسعه این بخش را احصاء نماید.

به گزارش زرین نامه؛ کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گلستان با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان و سایر اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی و صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان برگزار گردید.

در این جلسه که با موضوع بررسی برنامه های حوزه تجارت خارجی و نمایشگاههای استان در سال 1393 برگزار گردید ، مهندس مرگدری معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه تجارت خارجی استان در سالجاری بر ضرورت تدوین برنامه های بنیادین در این حوزه با هدف توسعه صادرات غیر نفتی در استان تاکید نمود .

مهندس مرگدری گفت : تدوین یک سند جامع و برنامه بلند مدت برای توسعه تجارت خارجی استان یک ضرورت است ، که برای این کار ابتدا باید قابلیتها و مشکلات موجود در مسیر توسعه این بخش را احصاء نموده و ضمن تدبیر برای رفع مشکلات با همفکری یکدیگر این سند را تنظیم نماییم .

وی شناسایی آسیب ها را نخستین قدم در راه توسعه این بخش دانسته و افزود : ارزیابی نیاز بازارهای هدف صادراتی نیز از مقدمات برنامه ریزی در این بخش است .

ایشان در خصوص خط آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان نیز گفت : با تلاشهای صورت گرفته بزودی شاهد راه اندازی این مسیر ریلی که ایران را به آسیای میانه متصل می نماید و می تواند نقش عمده ای در توسعه تجارت خارجی استان داشته باشد خواهیم بود .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان همچنین عنوان نمود : بزودی عملیات اجرایی بندر خواجه نفس شروع خواهد شد ، که این بندر تجاری نیز می تواند در توسعه روابط تجاری استان بسیار تاثیر گذار باشد ./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه