آقای منتظری ! ساخت پارک موزه مشاهیر گلستان چه شد؟

زرین نامه: یکی از وعده های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ساخت پارک موزه مشاهیر گلستان بود که گویا هنوز در مباحث تئوریک دنبال می شود.

به گزارش زرین نامه؛ دکتر غلامرضا منتظری از مدیران سختکوش دولت نهم و دهم در گلستان بوده که بارها مقام های کشوری را د زمینه های مختلف فرهنگی و هنری کسب کرده است .

یکی از وعده هایی که منتظری در بهمن سال 90 و در تداوم آن سالهای 91 و 92 مطرح می کرده ساخت پارک موزه مشاهیر در استان گلستان بوده است .

غلامرضا منتظری گفته بود در سفر چهارم نیز پیشنهاد شکل گیری بوستان مشاهیر و مفاحر استان مطرح خواهد شد که در حال حاضر موافقت استاندار و وزیر ارشاد را همراه دارد.

وی اضافه کرد: در این بوستان 120 تن از مفاحر و مشاهیر استان گلستان در زمینه های ایثار و شهادت، خیر و نیک اندیش در حوزه های علمی، فرهنگی و ادبی و مشاهیر علمی و ادبی به صورت تندیس به نمایش در خواهند آمد که تهیه زمین توسط استان و اجرای تندیسها توسط وزارت ارشاد انجام خواهد شد.

منتظری با اشاره به سفرهای هیئت دولت به استان گلستان گفت: از سفر اول رئیس جمهور احداث 11 مجمتع فرهنگی هنری مصوبه این اداره کل بود که از این تعداد 4 مجتمع به بهره برداری رسید، 4 مجتمع تا پایان هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد و 3 مجتمع نیز نیمه کاره است که در اولویت دریافت اعتبار هستند.

وی اظهار داشت: از مصوبات سفر دوم تالار مرکزی، شکل گیری کتابخانه مرکزی، شکل گیری موزه هنرهای معاصر، ساخت گالری در گرگان و احداث 10 باب کتابخانه در سراسر استان بود که از این تعداد موزه هنرهای معاصر و کتابخانه مرکزی است که تامین زمین شده است و امسال مطالعات آن آغاز شده است.

منتظری گفت: در سفر سوم نیز احداث ساختمان اداره کل از مصوبات مهم بود که زمین آن تهیه شده و در حال احداث است.

تامین یک هکتار زمین برای پارک موزه مشاهیر گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اردیبهشت ماه سال 92 گفت: یک هکتار زمین برای ساخت پارک موزه مشاهیر استان تهیه شده است.

غلامرضا منتظری افزود: برای اجرای این طرح یک تفاهم سه جانبه بین استانداری، ارشاد و میراث فرهنگی صورت گرفت که تامین زمین از تعهدات استانداری بوده است.

وی اظهار داشت: ساخت کتابخانه تخصصی از تعهد فرهنگ و ارشاد وتهیه و ساخت 50 تندیس توسط میراث فرهنگی تعهد شده است.

وی عنوان کرد: در سفر چهارم دولت به استان، عملیات اجرایی پارک موزه مشاهیر به استان آغاز می شود و برای اولین بار در این پارک موزه، تندیس سرداران شهید نیز نصب می شود.

منتظری یادآورشد: برای غنی سازی کتابخانه تخصصی، جمع آوری آثار و کتابها آغاز شده و انشاء الله در سفر چهارم دولت به استان شاهد اجرایی شدن پارک موزه خواهیم بود.

سرانجام پارک موزه مشاهیر گلستان چه شد؟

از سفر چهارم احمدی نژاد به گلستان 9 ماه می گذرد و هنوز مباحث مربوط به پارک موزه مشاهیر در ادبیات تئوریک دنبال می شود .

گفته می شود زمینی در تپه هزارپیچ گرگان یا تپه سوگله به پارک موزه مشاهیر اختصاص داده شده اما این نقطه آنقدر حاشیه دارد که تا سالها مجال ساختن این پارک موزه نخواهد بود.

به هر حال ما هم منتظریم ببینیم که مدیر پرتلاش فرهنگ و هنر استان درباره پارک موزه مشاهیر گلستان چه خواهد کرد و بی صبرانه منتظر پاسخ های وی در این خصوص خواهیم بود./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه