فرهنگ زیربنای خلق حماسه اقتصادی است

زرین نامه: نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری فرهنگ را زیربنای خلق حماسه اقتصادی دانست و گفت: تا وقتی فرهنگ کار و اقتصاد اسلامی را نسازیم حماسه اقتصادی خلق نمی شود.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دو موضع مهم مقام معظم رهبری در سال 92 بود که حماسه سیاسی در انتخابات و راهپیمایی ها حاصل شد.

وی با بیان اینکه مردم ایستادگی خود را در خلق حماسه سیاسی نشان دادند، اظهار کرد: حماسه اقتصادی در سال گذشته حاصل نشد که رهبر معظم انقلاب تحقق این امر را در گرو فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کردند.

شاهرودی پیاده سازی فرهنگ اقتصاد اسلامی را لازمه خلق حماسه اقتصادی دانست و عنوان کرد: جایگزینی فرهنگ کار برای پول درآوردن بجای فرهنگ پول درآوردن از هر کار جزئی از فرهنگ اقتصاد اسلامی است که فهم و عمل به آن وظیفه اقتصادی هر فرد می باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ پول را همه می توانند داشته باشند، اما ما باید فرهنگ کار را در جامعه ی خود بسازیم، تشریح کرد: به عنوان مثال یک پزشک از درمان بیماران لذت می برد اما یک پزشک هم کارش را تنها برای پول می خواهد که در این بین شخص اول فرهنگ پزشکی دارد و دیگری فرهنگ پول.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری حماسه اقتصادی را یک فرهنگ دانست و خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ کار و اقتصاد اسلامی نباشد، دزدی اقتصادی در جامعه رواج می یابد.

شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: فرهنگ منع اصراف یک فرهنگ اصیل اسلامی است که متاسفانه ما ایرانیان این فرهنگ را فراموش کرده و بدون توجه به وسعمان، تا جایی که بتوانیم اصراف می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به چیزی نیاز نداریم بیهوده آن را اصراف نکنیم، گفت: به عنوان مثال در زمستان به قدری اتاق را گرم می کنیم که اگر این دمای حاصله از سوخت انرژی، ناشی از گرمای هوا در تابستان بود، قطعاً از کولر برای سرد شدن اتاق استفاده می کردیم و این نمونه بارز اصراف است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به سختی ها اما لذت بخش بودن کار خاطر نشان کرد: اگر همه ی ما بتوانیم حتی از بین سنگ و کوه برای خانواده خود نان در آوریم و به اقتصاد جامعه کمک کنیم یعنی فرهنگ کار را در جامعه پیاده کرده ایم و می توانیم به خلق حماسه اقتصادی را در کشورمان امید داشته باشیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه