تاکنون در طرح امداد و نجات نوروزی گلستان فوتی نداشتیم

زرین نامه: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از شروع طرح امداد‎ و نجات نوروزی، تاکنون تصادف جاده‎ای منجر به فوت در استان روی نداده است.

به گزارش زرین نامه؛ مجتبی اکبری امروز ظهر در جریان بازدید روزانه از پایگاه‎های امداد و نجات گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: به حول قوه الهی و رعایت اصول ایمنی جاده‎ای توسط مسافران نوروزی، امیدواریم تا پایان اجرای طرح، شاهد هیچ‎گونه حادثه مرگ‎باری نباشیم.

وی با اشاره به تعداد مصدومان جاده‎ای از 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان ششم فروردین ماه سال جاری یادآور شد: طی این مدت 89 نفر از مسافران در تصادفات جاده‎ای دچار مصدومیت شده‎اند.

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: 164نفر نیز در این مدت زمانی با کمک نیروهای جمعیت هلال احمر و مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان‎ به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

اکبری اضافه کرد: سه هزار و 495 مسافر نیز در زمان یاد شده به شکل حضوری به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‎اند.

وی با اشاره به تعداد عملیات امداد و نجات در سطح استان گلستان یادآور شد: از زمان اجرای طرح تاکنون، 221 فقره عملیات امداد و نجات توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان انجام گرفته است.

اکبری خاطرنشان کرد: 70 پایگاه امداد ‎و نجات ثابت و سیار، آماده عملیات و راهنمایی مسافران نوروزی در سطح استان هستند.

وی ادامه داد: تعداد مراجعه کننده به ایستگاه‎های اطلاع‎رسانی هلال احمر برای اخذ راهنمایی، 288 هزار و 883 خانوار بوده است.

این مسئول گلستانی با اشاره به اطلاع‎رسانی مناسب به مسافران نوروزی اذعان داشت: از مدت اجرای طرح تاکنون، 407 هزار و 641 پیام‎برگ‎های اطلاع‎رسانی بین مسافران نوروزی در سطح استان توزیع شده است.

بهره‎برداری 3316 نفر از خیمه های فرایض دینی

اکبری اضافه کرد: سه هزار و 316 نفر نیز طی این مدت از خیمه‎های برپا شده نماز، جهت انجام فرایض دینی بهره برده‌اند.

وی تاکید کرد: تا پایان اجرای طرح شش هزار نفر نیروی انسانی توسط جمعیت هلال احمر گلستان برای خدمات‎رسانی به مسافران نوروزی به کارگرفته می‎شوند.

تاکید بر رعایت اصول ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس راه توسط مسافران نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از مسافران نوروزی خواست برای تداوم سفری ایمن و عاری از خطر به هشدارهای پلیس و همکاران وی در اورژانس و هلال احمر استان توجه کنند.

اکبری ابراز امیدواری کرد: تا به ثمر نشستن طرح امداد و نجات نوروزی هیچ حادثه طبیعی و انسان سازی برای میهمانان استان سرسبز گلستان روی ندهد و آنان با خاطرهای خوش، گلستان را به مقصد و دیار خویش ترک کنند.

هوای گلستان هم اکنون صاف و آفتابی است و طبق پیش‌بینی هواشناسی استان تا آخر هفته ناآرامی جو توام با افزایش ابر پیش‎بینی می‎شود.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر و طبیعتی زیبا در شمال شرقی کشور قرار دارد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه