عطر کربلای حسینی در مصلی نماز جمعه علی آباد کتول

زرین نامه: چهار قطعه کاشی و قرنیز از حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در مصلای علی آباد کتول نصب شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه علی آباد کتول در این خصوص گفت: هیئت امنای مصلای این شهرستان در عید غدیر سال 89 از طرف ستاد برگزاری نماز جمعه به زیارت حرم امام حسین (ع) در کربلا مشرف شدند که در این سفر همراه با هیئت امنای مصلی به تولیت حرم سیدالشهدا (ع) مراجعه کرده و مسئله ساخت و ساز مصلای علی آباد کتول را با متولیان حرم در میان گذاشتند.

در این دیدار و گفتگو هیات امنا درخواست کردند تا دو قطعه کاشی از حرم امام حسین (ع) را به جهت نصب در مصلی علی آباد با خود به این شهرستان بیاورند و از آن استفاده کنند و تولیت حرم مطهر نیز دو قطعه کاشی و یک قطعه سنگ قرنیز از حرم امام حسین(ع) و یک قطعه کاشی از حرم حضرت ابوالفضل (ع) که مربوط به دوره صفویه می باشد را اهدا نمودند.
باقری در ادامه افزود: پنج ستون به نام پنج تن آل عبا در وسط مصلا قرار دارد، یک قطعه از این کاشی های متبرک در ستون پنجم که به نام امام حسین (ع) می باشد نصبشده و قطعه دیگر آن در میان ستون های طبقه فوقانی سمت خواهران جانمایی شده است.

وی در ادامه گفت : یک قطعه سنگ قرنیز از حایر حرم امام حسین (ع) که به گفته تولیت حرم نزدیکترین سنگ از بالاسر به حرم ایشان می باشد، در محراب کنار منبر جاگذاری شده است و قطعه مربوط به حرم حضرت ابوالفضل (ع) نیز قرار است، در قسمت درب وردی مصلی برای استفاده و زیارت عموم مردم نصب شود.
امام جمعه علی آباد کتول در خصوص تاثیر این عمل در شهر خاطر نشان کرد : مطمئناً اثر وضعی و معنوی بسیار خوبی در شهرستان و مردم خواهد داشت.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه