نفود آمریکا در خاورمیانه به دلیل اشتباهات فاجعه بار کاهش یافته است/اگر بشار دیکتاتور است مخالفانش بدتر از او هستند

زرین نامه: منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند که گزارشهای اطلاعاتی آمریکا نسبت به " کاهش نفوذ واشنگتن در خاورمیانه به دلیل اشتباهات فاجعه بار " هشدار داد و بر لزوم اعتراف به سیاست های اشتباه و جبران آنها تاکید دارند.

به گزارش زرین نامه به نقل از رهیاب نیوز، منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند که گزارشهای اطلاعاتی آمریکا نسبت به " کاهش نفوذ واشنگتن در خاورمیانه به دلیل اشتباهات فاجعه بار " هشدار داد و بر لزوم اعتراف به سیاست های اشتباه و جبران آنها تاکید دارند.

گزارش فرماندهان ارکان پنتاگون در موضوع سوریه که به اوباما داده شد بیان می کند که : در سوریه شکست خورده ایم و باید به این شکست اعتراف کنیم. افراد مسلحی که در اردن آموزش می دهیم تا با نظام بشار است بجنگند بعدها نیروهای نظامی آمریکا در جنوب لیبی به قتل می رسانند و در خوشبینانه ترین حالت هم پیمان القاعده هستند و در بریدن سر کودکان و خوردن اعضای بدن دشمنانشان یک لحظه هم تردید نمی کنند.

در ادامه این گزارش امده است : واقعیت تلخ در سوریه این است که وضعیت نظامی به نفع نیروهای ارتش نظام تغییر کرده است اما واقعیت دردناکتری وجود دارد و آن هم این است که اگربشار اسد دیکتاتور است اکثر مخالفان وی از خودش بدتر هستند.

گزارش موسسه مطالعات استراتژیک سترتفور که رابطه نزدیکی با سازمان اطلاعات آمریکا دارد عنوان می کند که موضوع سوریه معضلی برای کاخ سفید شده است که نه می تواند خود را از آن برهاند و نه می تواند با درخواست سلاح سنگین توسط نیروهای مخالف برای تغییر معادلات میدانی موافقت کند.

این گزارش هشدار می دهد که سیاست های اوباما در مواجهه با انقلاب های خاورمیانه شکست خورد زیرا وی ثقل سیاستها را بر جنبش اخوان المسلمین قرار داده بود و آن را قدرتمند ترین نهاد عربی می دانست اما در نتیجه این سیاست اشتباه واشنگتن بزودی مهمترین هم پیمانان خود در منطقه یعنی مصر،عربستان و امارات را ازدست خواهد داد. این در حالیست که سایر همپیمانان امریکا دیگر وزنه سنگینی در منطقه نیستند؛ اردوغان متهم به پرونده های فساد و تجاوز به ازادی بیان است،قطر در خلیج منزوی شده و "اخوان المسلمین تونس" از ترس تکرار اتفاقهای مصر در این کشور امتیازهایی به مخالفان خود داده است.

از طرف دیگر دو طرف درگیر در گفتگوهای صلح فلسطین جای هیچ نقشی برای بازی آمریکا باقی نگذاشتند زیرا یکی از دو طرف در پی کسب تایید سازمان ملل و طرف دوم به دنبال اعتراف به یهودیت دولت خود است.

این گزارش در پایان سیاست " بی اعتنایی به اعراب" را اشتباهی ذکر می کند که نتیجه آن ایجاد فرصتی طلایی برای نفوذ تاریخی مسکو در منطقه خواهد بود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه