تجلیل مسئولین از 3 نخبه علمی در علی آبادکتول+تصاویر

زرین نامه: مشاور امور فرهنگی استاندار گلستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان علی آبادکتول از سه نخبه ی علمی این شهرستان برای کسب مدال طلای جشنواره اختراعات جهان 2014 کشور ژنو و مدال طلای وزارت علوم کشور رومانی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ شب گذشته نصیر نیک فرجام، مهدی اسکندری و مجتبی نورعلی شاهی مخترعان تشک بیوفوم ضدباکتری توسط حجت الاسلام والمسلمین زنگانه مشاور امور فرهنگی استاندار گلستان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه، فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان علی آبادکتول تجلیل شدند.

فرماندار شهرستان علی آباد کتول نیز در این مراسم بیان کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی با مدیریت جهاد موفق به پیروزی شدیم که امروز این مدیریت جهادی همراه با عزمی ملی برای رشد و بالندگی کشور لازم است.

احمدتجری مفرد اظهار کرد: کشورمان با وجود جوانانی نخبه و علاقه مند به کارجهادی موفق به کسب رده های بالایی از تولید علم در عرصه های انرژی هسته ای، هوافضا و نانو شد که باید این روند همچنان ادامه یابد.

وی با قدردانی از مختراعات جوان علی آبادی گفت: باید با استفاده از نظرات و ایده های این مخترعان جوان و راه اندازی کمیته نخبگان در شهرستان علی آبادکتول، زمینه فعالیت همه ی جوانان این شهرستان را برای به ثمر رساندن ایده های نو و جدید را فراهم سازیم.

نصیر نیک فرجام از مخترعان تشک بیوفوم ضد باکتری نیز در این مراسم با بیان اینکه تشک بیوفوم ضدباکتری موفق به کسب مدال طلا در جشنواره اختراعات جهان 2014 و مدال طلا از وزارت علوم کشور رومانی شد، اظهار کرد: این تشک در طول برگزاری جشنواره موجب جلب نظر کشورهایی از قبیل امریکا، اروپا، استرالیا، آفریقا و در خواست نمایندگی تشک بیوفوم ضدباکتری در این کشور شد.

وی این تشک را ضدباکتری، ساخته شده از گیاهان، 100 درصد گیاهی و بی ضرر برای محیط زیست معرفی کرد و افزود: هدف اصلی این تشک پیشگیری از زخم بستر بیماران جانباز، معلولین جسمی حرکتی است.

نیک فرجام با بیان اینکه تشک های مواج توان پیشگیری کامل از زخم بستر بیماران را ندارند، اظهار کرد: این تشک در سه فاز تخت های بیمارستانی، تشک هایی برای ولیچر و تشک های اتومبیل در دو ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

این مخترع جوان یادآور شد: تولید انبوه این اختراع با نام آتین ابر آریا در فاز اول دارای قابیلت اشتغالزایی برای 100 نفر می باشد.

نیک فرجام از اهدای مدال طلای این اختراع به حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد و گفت: کار انبوه سازی این اختراع نیز، با تولید 10 تشک بیوفوم ضدباکتری برای 10 تن از جانبازان استان گلستان آغاز خواهد شد.

این مخترع جوان از اختراع قوی ترین مایع آتش نشانی، شیشه های ضدگلوله، دست مصنوعی برای جانبازان با قابلیت کشت سلول انسانی بر روی آن، نانوپودر نگهدارنده ی آب به عنوان دیگر اختراعات گروه خود نام برد.

برای مشاهده تصاویر اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه