تقسیم بیت المال یا تخصیص بیت المال

زرین نامه: در حالی که فصل قبل قراردادهای 500 تا 600 میلیونی بازیکنان در نقل و انتقالات همه را میخکوب می کرد اما در فصل جاری رقم پرداختی یک میلیاردی تقریبا عادی شده و هرکدام از تیم هایی که مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند یک یا چند بازیکن در فهرست خود با این قیمت ها دارند. جالب تر اینکه بازیکنان معمولی هم رقم هایی بالای 500 میلیون با باشگاه ها می بندند.

به گزارش زرین نامه؛ چند روز قبل از بازی با استقلال بود که اولین زمزمه های اعتصاب بازیکنان پرسپولیس شنیده شد. درست ۴۸ ساعت قبل از دربی رفت در تاریخ 27 دیماه 92 ، بازیکنان پرسپولیس تمرین را تعطیل کردند و علی دایی هم تلویحاً از آن ها حمایت کرد تا کار برای رویانیان سخت شود.

مدیری که هرچند با فوتبال ناآشنا بود و در این مدت بلند پروازی های بی پایانی داشت اما برای خاتمه دادن به این ماجرا حاضر شده بود به هر ریسمانی چنگ بزند. اگرچه برای بازی دربی، مدتی صداها خاموش شد اما قبل از بازی با فولاد در جام حذفی بار دیگر صدای اعتصاب بازیکنان پرسپولیس به گوش رسید. محسن بنگر جلوی دوربین گفت: «۵۰ میلیون وام گرفتم تا زن و بچه ام گرسنه نمانند» و محمد نوری هم گفت از هم تیمی اش رضا نورمحمدی و رقیبش در استقلال، آندو تیموریان پول دستی گرفته تا اموراتش بگذرد.!!!

طولی نکشید که سایت ایسنا در 18 فروردین 93 پرده از قراردادهای میلیاردی بازیکنان برداشت و معلوم شد ، بنگر در سال جاری ا میلیارد تومان قرار داشته که تا به امروز 700 میلیون دریافتی داشته است. عددی که برای قشر متوسط جامعه ایرانی، چیزی شبیه رویاست. با یک ضرب و تقسیم ساده معلوم می شود که بنگر تا به امروز ماهانه 58 میلیون تومان دستمزد دریافت کرده اما 50 میلیون هم وام گرفته تا زن و بچه اش گرسنه نمانند.!!!!!

با نگاهی گذرا به این قراردادها و ارقام نجومی که آدمی از شمردن صفرهای آن عاجز است این امر محقق می شود که خزانه زیاد هم خالی نیست که آقای رئیس جمهور گاه و بیگاه از خالی بودن خزانه صحبت می کند و این روزها دائماً مردم را از گرفتن یارانه منع می کند.

مردم و افراد این جامعه اسلامی با حقوق های معمولی در این نظام مشغول خدمت رسانی هستند و در تمامی مواقع حساس که نظام به آنها احتیاج دارد در عرصه وارد می شوند یادمان نرفته که بعد از فتنه 88 در تاریخ 27 خرداد 88 بازی مقابل کره جنوبی قریب به 6 نفر از بازیکنان تیم ملی با دستبند سبز که نماد انتخاباتی یکی از سران فتنه بود به میدان بازی وارد شدند.

شما با یک حساب سر انگشتی می توانید دستمزد سالانه علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس با مبلغی بالغ بر 1 میلیاردو 750 میلیون تومان یا جواد نکونام کاپیتان تیم ملی و بازیکن فصل 91-92 استقلال با مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومن با یک کارمند معمولی ، کارگر شامل قانون کار و یا یک مرزبان درحال خدمت در مناطق محروم جکیگور زاهدان که با اشرار و گروه های تروریستی دائما درگیر و از جان خود در برابر حفاظت از این کشور گذشته اند به نتایجی دست می یابید که ذهن آدمی را به تفکر وامیدارد.

مبالغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس

 117020 899

مبالغ قرارداد بازیکنان استقلال در سال 92-91

 اگر دستمزد یک کارمند معمولی را 1 میلیون و 300 هزار تومان درنظر بگیریم این کارمند سالانه 15 میلیون و 600 هزارتومان درآمد دارد که در مجموع 30 سال خدمت به رقمی معادل 468میلیون تومان میرسد این در حالی است که علی دایی دستمزدی ماهیانه بالغ بر 145 میلیون تومان و نکونام دستمزد ماهیانه ای بالغ بر 166 میلیون تومان دارند و این یعنی دستمزد 30 سال یک کارمند برابر دستمزد 3 ماه دایی یا نکونام است.!!!!

اگر دستمزد یک کارگر مشمول قانون کار با مبلغ دستمزد ماهانه 600 هزار تومان را با این احتساب، ضرب و تقسیم کنیم یک کارگر مشمول قانون کار می بایست 277 سال کار کند تا دستمزد یکسال بازیکنان فوتبال را بدست آورد .

با همین احتسابات یک مرزبان در مناطق محروم با حقوق ماهیانه 60 هزار تومان می بایست 2777 سال کار کند تا حقوق یکسال یک فوتبالیست را به دست آورد . مرزبانی که برای دفاع از این آب و خاک و دفاع از مال و جان و ناموس همین فوتبالیست ها در مناطق محروم خدمت میکنند.

یادمان نرفته که در روهای پایانی سال 92، 5 مرزبان را در مناطق مرزی و محروم جکیگور زاهدان ربودند و شهید جمشید دانایی فر را که حتی فرزند خود را ندید.

5 مرزبان ربوده شده در جکیگور زاهدان

siFnquIM 522

شهید دانایی فر و فرزندش امید

 حرف آخر :

در حالی که بعضی از مردم برای تهیه جهیزیه ، فراهم کردن مقدمات عروسی فرزندان و یا حتی زندگی روزمره خود مانده اند بعضی ها به راحتی و با آسایش تمام در خانه هایی با متراژهای فضایی 1720 متر مربع که هر متر آن 25 میلیون تومان قیمت دارد به زندگی مشغولند و تمامی تعطیلات را در کشورهای اروپایی سپری می کنند و این نیست بهره بردن مساوی همه افراد جامعه از بیت المال. این همان پیدایش اختلاف طبقاتی در جامعه و فاصله گرفتن اقشار جامعه از یکدیگر است که برای هر جامعه ای خطرناک است.

و چه زیبا فرمود حضرت علی (ع) :

جود الولاة بفی ء المسلمین، جور و ختر.

حضرت علی علیه السلام فرمود: بخشش نا به جای حکمرانان از اموال عمومی مسلمانان، ستم و خیانت است.میزان الحکمة، ج 10، ص .745

409344 351671281510304 140432149300886 1467478 138281221 n-470x230

eqeqe

 خانه رویایی علی دایی


نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه