مسئولین علی آبادکتول قول همکاری دادند/ پل زرین گل زنده می ماند!+تصاویر

زرین نامه: در حالی موضوع لایروبی رودخانه روستای زرین گل اعتراضاتی را از سوی مردم این روستا صبح امروز و روزهای گذشته به دنبال داشته است که ظاهرا مسئولان شهرستان به تصمیماتی تازه در این باره رسیده اند.

دهیار روستای زرین گل در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به اینکه برداشت لایه از سطح رودخانه ها در یک هزار متر پایین دست و 500 متر از بالادست پل غیر مجاز است، با تشریح ماجرای لایروبی این رودخانه گفت: در سال 90 پایین دست پل رودخانه زرین گل، توسط پیمانکار و بدون رعایت فاصله مجاز از زیر پل لایروبی شد.

یونس تخم افشان با اعتراض از نحوه لایروبی این پل در سال 90 اذعان داشت: این لایروبی غیر اصولی بیشتر با هدف برداشت شن و ماسه از کف رودخانه انجام و در نهایت منجربه تخریب زیر پایه یکی از گوشواره های پل شد.

وی با بیان اینکه پل رودخانه زرین گل حدوداً در سال1365 توسط جهادسازندگی ساخته شد، اظهار کرد: این پل در ورودی روستای زرین گل و محل تردد اهالی روستا می باشد که در صورت لایروبی های غیرکارشناسانه تخریب می شود و ساخت مجدد آن نیز مستلزم صرف هزینه میلیاردی خواهد بود.

دهیار روستا زرین گل با بیان اینکه در حال حاضر پل روستا نیازمند ترمیم است نه لایروبی غیر اصولی سطح رودخانه، تصریح کرد: متاسفانه از چند روز گذشته همان پیمانکار قبلی که پایین دست پل را به صورت غیر اصولی لایروبی و نزدیک به 2 متر سطح رودخانه را گودبرداری کرد، باری دیگر برای لایروبی بالادست پل نیز مجوز گرفته است.

به گزارش خبرنگارما، صبح امروز نیز مردم روستا در واکنش به آغاز لایروبی بخش بالادست پل توسط این پیمانکار، با تجمع در کنار پل، خواستار حل این مسئله توسط مسئولین شهرستان شدند.

مسئولین شهرستان نیز با حضور در روستای زرین گل و بازدید از رودخانه و پل این روستا، در جلسه ای فوق العاد مصوب کردند که پیمانکار حق برداشت از پایین دست رودخانه را نداشته و لایروبی بالا دست پل نیز از فاصله ی 50 متری پل انجام شود.

همچنین مصوب شد، مسئولین اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آبادکتول نیز ضمن دعوت از مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان گلستان برای بازدید از پل زرین گل، برای ترمیم آن اقدام کنند.

با این حال این دغدغه و ابهام برای مردم روستای زرین گل وجود دارد که آیا این بار کار لایروبی رودخانه اصولی انجام خواهد شد یا خیر؟!

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه