آغاز برداشت توت فرنگی از مزارع منطقه فندرسک

زرین نامه: سالهاست کشت این محصول با زندگی کشاورزان این منطقه اجین شده ، بطوریکه ما چند سالیست شاهد برگزاری جشنواره توت فرنگی در این منطقه هستیم.

به گزارش زرین نامه  به نقل از آبشار؛ آغاز برداشت توت فرنگی در سطح ۹۵۰ هکتار از مزارع شهرهای دلند، خان ببین و بخش فندرسک.

 اینجا منطقه فندرسک در استان گلستان است، جایی که در کنار تاریخ و فرهنگ پُرفراز و نشیبش ، زمین هایی پُرمحصول و مردم سخت کوش را در پهنای خود جای داده است.

همه ساله در این ایام در زمین های پُرمحصول منطقه فندرسک برداشت این زراعت آغاز می شود ، زراعتی که محصول آن بسیار لذیذ و خوشمزه است و همگان از میوه و یا مربای آن تناول کرده اند و یا از شربت آن در گرمای تابستان نوش جان نموده اند.

درست متوجه شدید منظورما توت فرنگی است.

توت فرنگی (1)

سالهاست کشت این محصول با زندگیکشاورزان این منطقه اجین شده ، بطوریکه ما چند سالیست شاهد برگزاری جشنواره توت فرنگی در این منطقه هستیم.

به گفته مهندس مهاجر وطن، رییس جهاد کشاورزی شهرستان رامیان ، کشت توت فرنگی در سطح ۹۵۰ هکتار از مزارع شهرهای دلند ، خان ببین و بخش فندرسک انجام شده که کشت این محصول در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

توت فرنگی (3)

در صورت مواظبت و مراقبت دائمی از هر هکتار می توان ۶ تا ۷ تُن محصول برداشت نمود که پیش بینی می شود در صورت مساعد و مناسب بودن شرایط جوی ۵۷۰۰ تا ۶۶۵۰ تُن محصول توت فرنگی از مزارع این منطقه برداشت نمود.

ارقام کاشت شده در منطقه، اتابکی (بومی منطقه)، سلوا، فاروس، کاماراسو و دیامنت می باشند.

گیاه توت فرنگی ساقه های خزنده دارد که در حین خزیدن از محل گره ها ریشه داده و نبات جدیدی تشکیل می دهد ، گُل آن سفید و میوه رسیده آن قرمز رنگ می باشد.

از خواص غذایی و درمانی آن می توان چنین سخن بمیان آورد که: عصاره توت فرنگی بسیار خوش طعم و مقوی است و طبیعتی سرد دارد و دارای انواع املاح معدنی ، مواد پروتئینی ، قلیایی ، اسیدها و ویتامین ها می باشد.

توت فرنگی (7)

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه