آیا کلید صادقلو قفل المان برج گرگان را باز خواهد کرد / المانی که فقط برای بنر ها ساخته شد

زرین نامه: برج گرگان یکی از بزرگترین پروژهای عمرانی شهرگرگان است که با صرف هزینه ای میلیاردی ساخته شده ولی همچنان یلاتکلیف است.

به گزارش زرین نامه؛ مدت ها از افتتاح بزرگ ترین پروژه بلا تکلیف گرگان یعنی همان پروژه المان میدان بسیج گرگان که بانصویب شورای شهر گرگان " برج گرگان" نامگذاری شده است می گذرد و هنوز هم این پروژه به بهره برداری نرسیده است .

برج گرگان که گفته می شود با ارتفاعی بالغ بر 57 متر دومین برج بزرگ کشور به شمار می آید ، این برج که در ورودی غرب گرگان خود نمایی می کند نظر هر رهگذر را که از غرب وارد گرگان می شود را به خود جلب می کند ، مجموعه " برج گرگان" مجموعه ای کم نظیر در استان است که برای رفاه حال شهروندان، گردشگران و مسافران ساخته شده است اما هنوز شهروندان گرگانی از مواهب این مجموعه بی بهره مانده اند و نمی توانند از این مجموعه داستفاده نمایند.

این در حالی است که شهروندان گرگانی تاکنون چند بار شاهد افتتاح این برج به دست مسئولین کشوری و استانی بوده اند و از بلا استفاده بودن این مجموعه رنجیده خاطر می شوند .

AksTubeCom b492c56d79a70048ddacb1a44a5888630a9cb682

حمید راننده آژانسی است که برای لحظالتی در این محل توقف کرده بود به خبرنگار ما گفت : حدود 3 سال از اتمام کار پروژه این برج می گذرد و هنوز نمی شود از آن استفاده کرد .

وی در ادامه افزود : بعد از اینکه خبر افتتاح این پروژه را شنیدم یک روز به همراه چند نفر از دوستانم که برای مهمانی به منزلم آمده بودند به این مجموعه مراجعه کردیم و با کمال تعجب با درب های بسته روبرو شدیم و با پرسوجویی که انجام دادیم متوجه شدیم این مجموعه فقط به ظاهر افتتاح شده است .

مهدی شهروند گرگانی که برای خرید به آشپزخانه مرکزی یزدانی مراجعه کرده بود در این خصوص افزود : این المان فقط به عنوان یک نماد برای بنر های سطح شهر کاربرد دارد و تاکنون استفاده دیگری نداشته است و ما منتظر هستیم تا ببینیم این زیبای خفته کی بیدار می شود .

وی ادامه داد : برج گرگان به برج خاموش معروف است ، هزینه 8 میلیاردی از بودجه بیت المال برای ساخت این پروژه انجام شده و مسئولین باید چاره اندیشی کنند که چرا این پروژه با این هزینه سنگین که می توانست تعداد زیادی از جوانان را مشغول کار کند بی استفاده افتاده است.

کارشناسان هم معتقد هستند که این پروژه می تواند یکی از پروژه های در آمد ساز برای شهر گرگان باشد و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را جذب استان و به خصوص گرگان نماید .

473760 AgBKG9UB

به گفته کارشناسان این طرح در ایام نوروز می توانست یکی از پروژه هایی باشد که گردشگران زیادی را در گرگان نگاه دارد اما عدم استفاده از آن این فرصت مناسب را تاکنون از شهر گرگان گرفته است و جا دارد مسئولین بهخ این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند .

محمد ابراهیم جرجانی عضو شورای شهر گرگان هم در این خصوص به خبرنگار ما گفت : المان میدان بسیج گرگان که حدود 3 سال از پایان کار عمرانی آن می گذرد تاکنون به دلیل اینکه مشکل پارکینگ آن حل نشده است مورد استفاده قرار نگرفته و ادارات ذیربط اجازه استفاده از آن را نداده اند .

وی در ادامه افزود : با هماهنگی های انجام شده و رایزنی صورت گرفته با مدیران قرار است مشکل پارکینگ این مجموعه مرتفع گردد و پروژه میدان بسیج در اختیار شهروندان قرار گیرد .

جرجانی تصریح کرد : با وجود اینکه شهرداری اجاره خود را از پیمانکار پروژه دریافت می کند ولی بزرگترین ضرر این است که مردم گرگان نمی توانند از آن استفاده نمایند .

ناصر گرزین رئیس شورای شهرگرگان با اشاره به اینکه پروژه برج گرگان یکی از مهمترین طرح هایی است که در سال 93 باید به بهره برداری برسد افزود : مدت زیادی است که عملیات عمرانی این پروژه پایان یافته و به بخش خصوصی هم واگذار شده ولی تاکنون این پروژه به دلایل مختلف، به بهره برداری نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهرگرگان ادامه داد : بهره برداری از المان میدان بسیج یکی از مهمترین کارهایی است که شهرداری پیگیری می کند و با هماهنگی های صورت گرفته قرار است تا کمتر از حدود یک ماه دیگر مشکلات بهره برداری این پروژه مرتفع گردد و این المان به بهره برداری برسد./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه