نماز و ارتباط با خدا به شخصیت انسانی هویت اسلامی می بخشد+تصاویر

زرین نامه: امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول گفت: اقامه ی نماز در هیچ شرایطی سلب نمی بخشد چرا که نماز به واسطه ی ارتباط با خدا به شخصیت انسانی هویت اسلامی می بخشد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی در اولین نشست نماز کارکنان ادارات شهرستان علی آبادکتول در سال 93 به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با استقبال از برگزاری چنین نشست هایی بیان کرد: تداوم چنین جلسات و نشست هایی به تثبیت و ایجاد فرهنگ اقامه ی نماز جماعت در ادارات می انجامد.

وی با بیان اینکه قرآن صرفاً یک کتاب قانون نیست، اظهار کرد: کتاب قرآن نیز در چندین سوره مسئله ی اقامه ی نماز را تکرار کرده است و این نشان می دهد که این کتاب آسمانی علاوه بر کتاب قانون، کتاب تربیت انسان نیز می باشد و مسائل مهم زندگی انسان ها برای تثبیت، چندین بار ذکر شده است.

موسوی تصریح کرد: اقامه ی نماز تنها یک قانونگذاری نبوده ، چرا که قانون را تنها در یک قسمت می نویسند و تکرار ندارد، اما نماز یک دستور الهی برای ارتباط انسان با خدای متعال و تربیت و کمال شخصیت انسانی است.

نمازهای نافله مکمل نمازهای واجب است

وی با تاکید بر اهمیت محتوایی نماز گفت: بعد از اصلاح ظواهر نماز از قبیل پوشش تمیز، قرائت صحیح و ... باید روی محتوای و معنای نماز کار کنیم.
موسوی با اشاره به اینکه محتوا و باطن هر نماز، آن را از بقیه نمازها ممتاز می سازد، یادآور شد: هر انسان به همان اندازه که در نمازش حضور دارد، از آن بهره خواهد برد.

امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول با اشاره به تفاوت باطنی نماز انسان های معمولی با نماز ائمه ی اطهار(ع) و علما خاطر نشان کرد: نمازهای نافله بخشی از نواقص باطنی نمازهای یومیه را جبران می کند.

موسوی تاکید کرد: باید برای بهبود محتوا، حضور بیشتر در نماز و بهره گیری از فواید آن، یک گام فراتر رفته و به نوافل در ادامه ی نمازهای خود بپردازیم.

نماز موجب ایجاد نظم در فعالیت انسان می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آبادکتول نیز در این مراسم بیان کرد: اقامه نماز در طول روز موجب ایجاد نظم در کارهای انسان می شود که این نظم می تواند در فعالیت های اداری و خدمت به ارباب رجوع نیز بسیار موثر باشد.

حسن دیلم نماز را عامل تکامل معنویت در انسان دانست و اظهار کرد: نماز انسان را با ایجاد دیواری او را از مادیات جدا ساخته و اجازه ی گناه به او نمی دهد.

وی تصریح کرد: نماز، ذکری که مقدمه اش تفکر و ادامه اش عمل به خوبی ها می باشد و بهترین و پایدارترین راه ارتباط با خدای متعال است.

دیلم خاطر نشان کرد: 34 سجده در روز به هنگام اقامه ی نمازهای یومیه برای نمازگزاران یادآور این است که ما از خاک برخاسته و به خاک بازمیگردیم و باید در این مدت کوتاه زندگی، با دوری از گناهان برای دستیابی به کمال الهی تلاش کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ نشست ماهانه ی نماز کارکنان اداره سال 93 شهرستان علی آبادکتول به ترتیب در اداره صنعت معدن تجارت، شهرداری فاضل آباد، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، بخشداری مرکزی، آموزش و پرورش، اداره آب و فاضل آب روستایی، آموزشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره)، اداره توزیع برق، دانشگاه آزاداسلامی، شهرداری علی آبادکتول و بنیادشهید و امورایثارگران این شهرستان برگزار خواهد شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه