علی آبادکتول میزبان زائران عراقی مشهدالرضا

زرین نامه: همزمان با شب میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) شهرستان علی آباد کتول میزبان ۵۰ زائر حسینی از کربلای معلا بود که قصد زیات هشتمین امام شیعیان را در پیش گرفته اند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت اسلام والمسلمین سید مهدی موسوی امام جمعه شهر علی آباد و سایر مسئولین شهری با ورود این کاروان عراقی به شهرعلی آبادکتول، به استقبال گرم آن ها آمدند.

مردم شهر علی آبادکتول نیز همگام با سایر مسئولین، از ابتدای ورودی شهر علی آباد این کاروان ۵۰ نفره شیعیان عراقی که با پای پیاده مسافت شهر مقدس کربلا به سوی پایتخت معنوی ایران حرکت می کنند را همراهی و نماز مغرب و عشاء خود را کنار آن ها در مسجد امام حسن(ع) محله خارکلاته ی این شهرستان اقامه کردند.

پس از ورود کاروان عراقی به شهرعلی آباد، شهروندان شربت و شیرینی و همچنین قربانی کردن گوسفند، از برادران شیعه عراقی خود استقبال گرمی کردند.

به گزارش خبرنگار ما اعضای این کاروان پس از اقامه نماز با آیت الله شاهرودی دیدار دوستانه داشته و با زبان عربی با یکدیگر به صحبت پرداختند.

آیت الله شاهرودی در این مراسم، سخنان این کاروان عراقی را به فارسی ترجمه می کردند که آن ها در بیانات خود خطاب به مردم ایران اظهار کردند: شما مردم ایران از نسل سلمان فارسی هستید و ما به شما افتخار می کنیم.

بعد از مراسم استقبال یکی از پزشکان شهر علی آباد به صورت رایگان این کاروان ۵۰ نفره را ویزیت رایگان کرد.

چند تن از اعضای این کاروان نیز بعد از مراسم استقبال به زیارت به آستان مقدس امامزاده هارون (ع) روستای الازمن مشرف شدند.

به گزارش زرین نامه؛ این کاروان صبح امروز شهرستان علی آبادکتول را به مقصد شهر مقدس مشهد ترک می کنند.

برای مشاهده تصاویر حضور کاروان عراقی در علی آبادکتول اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه